Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
23. september 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

øjvind schwedler
Musvåge flytter sig ikke - er den ok? (Læst 567 gange) Postet d. 21-07-20 kl. 20:41
Jeg kom gående herhjemme som jeg altid gør, og en musvåge lettede derfra hvor jeg ofte møder den. Denne gang tog den dog et par ture rundt over mig, i stedet for bare at flyve over på den anden mark som den plejer. Da jeg så kommer 15 meter længere hen, opdager jeg den her som sidder på den nederste gren i en gran - den kigger på mig, to meters afstand imellem os (og min hund som dog ikke opdagede den) men den letter ikke. Jeg studser lidt over det og går hjem. Nu her lidt efter gik jeg så tilbage og fandt den siddende samme sted, og havde tlf med denne gang så kunne tage billede. Er den ok? Og ‘territorial-slås’ musvåger? Jeg tænker den enten er skadet? Eller gemmer sig?

Musvåge flytter sig ikke - er den ok? (Jeg kom gående herhjemme som jeg altid gør, og en musvåge lettede derfra hvor jeg ofte møder den. De)
øjvind schwedler har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Pai Tobias Skov Andresen

Svaraktivitet:

(14)
#1 Svar postet d. 21-07-20 kl. 21:29. Emne: Musvåge flytter sig ikke - er den ok?
Hej

Mit bedste bud er at den putter sig for blæsevejret og den har valgt at fryse i stedet for at flygte, da du var kommet så tæt på den bagfra.

Det er kun et gæt, så afvent gerne mere kvalificerede indlæg.

Mvh

Besvar | Kommentér

øjvind schwedler
#2 Kommentar postet d. 21-07-20 kl. 21:57. Emne: Musvåge flytter sig ikke - er den ok?
Men det blæser ikke rigtigt her til aften på Midtsjælland - ellers er det da et bud jeg ikke havde tænkt på

Besvar | Kommentér

Eva Hansen

Svaraktivitet:

(953)
#3 Svar postet d. 21-07-20 kl. 21:59. Emne: Musvåge flytter sig ikke - er den ok?
Det at fuglen sidder med åbent næb, og kigger direkte bagud på dig uden at flygte, gør at jeg tror fuglen er syg eller skadet

Besvar | Kommentér

Niels J. Henriksen

Svaraktivitet:

(1657)
#4 Svar postet d. 21-07-20 kl. 22:08. Emne: Musvåge flytter sig ikke - er den ok?
Er det ikke bare en nyligt udfløjet ungfugl?

Besvar | Kommentér

øjvind schwedler
#5 Kommentar postet d. 21-07-20 kl. 22:15. Emne: Musvåge flytter sig ikke - er den ok?
Skal man/jeg gøre noget? Og kan man..? Hvad er ‘kotume/konsensus herinde? (Hvis den findes) - jeg ku dog ikke se noget så galt ud på den.. halt vinge eller sådan. Den sidder der højst sandsynligt stadigvæk - det er under et minut herfra.. og slås sådanne rovfugle? Kan den have været for tæt på den andens territorie?

Besvar | Kommentér

øjvind schwedler
#6 Kommentar postet d. 21-07-20 kl. 22:18. Emne: Musvåge flytter sig ikke - er den ok?
Ja ok, tanken strejfede mig egentlig at den havde forladt reden for nylig - ret sikker på de har haft rede her - men jeg ved ærligt talt ikke noget om fugle andet end hvad jeg ser - så synes den så vældig flyvefærdig ud? Og hvorfor så sidde der?

Besvar | Kommentér

øjvind schwedler
#7 Kommentar postet d. 21-07-20 kl. 22:20. Emne: Musvåge flytter sig ikke - er den ok?
Et billede mere

Musvåge flytter sig ikke - er den ok? (Et billede mere)
Besvar | Kommentér

øjvind schwedler
#8 Kommentar postet d. 21-07-20 kl. 22:21. Emne: Musvåge flytter sig ikke - er den ok?
Og et mere

Musvåge flytter sig ikke - er den ok? (Og et mere)
Besvar | Kommentér

peter sunesen

Svaraktivitet:

(6311)
#9 Svar postet d. 22-07-20 kl. 00:03. Emne: Musvåge flytter sig ikke - er den ok?
Det er en nyligt udfløjen ungfugl.

Om den fejler noget er ikke til at sige, tror det er bedst at gøre som Beatles foreslår her:

- se linket HER

Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator