Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
27. oktober 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Sten og fossiler -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

inge poulsen
Hvad er det? (Læst 316 gange) Postet d. 22-07-20 kl. 11:39
Jeg har fået denne fossil og er spændt på om en af jer kan fortælle mig hvad det er?

Hvad er det? (Jeg har fået denne fossil og er spændt på om en af jer kan fortælle mig hvad det er?
)
inge poulsen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Christel Jensen

Svaraktivitet:

(12)
#1 Svar postet d. 24-08-20 kl. 19:25. Emne: Hvad er det?
Det er et sporfossil, og efter min mening et meget flot ét. Man kan se hvordan et dyr - formodentligt et krebsdyr - har skubbet med blødt sediment.

Det er meget almindeligt at finde gravegange i flint - næsten alt flint er faktisk dannet i gravegange og andre hulrum på havbunden. Men nogle er mere interessante end andre

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Niels Jørgen Rosenkrants
#2 Kommentar postet d. 07-09-20 kl. 12:43. Emne: Hvad er det?
Hej Inge.

Ja, det var mig, der foreslog dig at forsøge at spørge her.

Spor-fossil tror jeg er i den rigtige retning - og jeg mener bestemt også, at det i så fald er spor efter et eller andet krebs-dyr, og et spændende fossil, synes jeg også.

Jeg er dog på ingen måde ekspert - så tag det evt. med i lommen, hvis du skal i nærheden af et museum, som har en samling med fossiler / geologisk samling. De er som regel flinke til at kikke på fund, og hjælpe med en nærmere bestemmelse, hvis det er muligt.

Mvh.

Niels Jørgen.

p.s. : jeg er meget glad for søpindsvinene

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator