Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
17. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Karplanter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Randi Mønster Skinner
Hvilken Valmue? (Læst 599 gange) Postet d. 21-07-08 kl. 22:19
Vi har i foråret haft gravet op til kloakering. Det kan jo nok "vække" adskillige valmuefrø, hvilket det da også har gjort. Blandt mine morgenfruer står nu både Gærdevalmuer, Kornvalmuer og sågar Opiumvalmuer - og så 3-4 stykker af disse pink(!) valmuer. Hvad i al verden er de for nogen? Måske bare "fejlfarvede" kornvalmuer? De ligner på alt andet end lige farven.

Vh. Randi

Hvilken Valmue? (Vi har i foråret haft gravet op til kloakering. Det kan jo nok "vække" adskillige valmuefrø, hvilket)
Randi Mønster Skinner har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Erik Nielsen
#1 Kommentar postet d. 21-07-08 kl. 22:25. Emne: Hvilken Valmue?
Kornvalmuer fåes i alverdens farver hos frøhandlere.

Mvh. Erik

Besvar | Kommentér

Jens Elm Sørensen

Svaraktivitet:

(440)
#2 Svar postet d. 21-07-08 kl. 22:31. Emne: Hvilken Valmue?
Det ligner Prodanas blomstermark. - se linket HER

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Randi Mønster Skinner
#3 Kommentar postet d. 21-07-08 kl. 22:32. Emne: Hvilken Valmue?
Det vidste jeg ikke (altså at det er kornvalmuer, man køber frø af). Men det er jo ikke nogen, vi har sået, og der har ikke stået valmuer før. Så de må jo være "vilde".

Randi

Besvar | Kommentér

Erik Nielsen
#4 Kommentar postet d. 21-07-08 kl. 22:43. Emne: Hvilken Valmue?
Det er ikke nødvendigvis kornvalmuer man køber frø af. Opiumsvalmuer fås i i lige så mange "modeller" i handelen, men dine ligner korn som du selv nævner.

Mvh. Erik

Besvar | Kommentér

Randi Mønster Skinner
#5 Kommentar postet d. 21-07-08 kl. 22:54. Emne: Hvilken Valmue?
Tak begge 2. Så er det altså en "fejlfarve". Men Prodanas Blomstermark!!! Nej den godtager jeg ikke. Så skal der da være en nabo, som VIRKELIG har bredsået.

Randi

Besvar | Kommentér

Erik Nielsen
#6 Kommentar postet d. 21-07-08 kl. 23:03. Emne: Hvilken Valmue?
Jov, f.eks. Prodana. Frøene kan jo have ligget i mange mange år, og kommet op ved opgravningen. Den til højre ligner for øvrigt en knap så heldig afart af kornvalmuesorten "pierrot".

Mvh. Erik

Besvar | Kommentér

Jens Elm Sørensen
#7 Kommentar postet d. 21-07-08 kl. 23:06. Emne: Hvilken Valmue?
Det er altid rart med venlige naboer.

Og hverken valmuer eller morgenfruer ser særligt vilde ud.

Besvar | Kommentér

Randi Mønster Skinner
#8 Kommentar postet d. 21-07-08 kl. 23:19. Emne: Hvilken Valmue?
Nej morgenfruerne har jeg skam selv sået, men nu var det jo heller ikke dem, det drejede sig om.

Jeg ved, at valmuefrø kan ligge i jorden i mange år, og disse må så have ligget der mere end 10 år ialtfald.

Så lad os bare sætte punktum her.

Tak igen de herrer.

Randi

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator