Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
3. august 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

henrik rathje

Ny på F&N
Vores hvalp har spist en svamp,.. hvilken er det.. tak for hurtigt svar! (Læst 134 gange) Postet d. 25-07-20 kl. 20:29
Hun er 9 uge og spise noget svamp græsset.. dette er alt der sidder tilbage, og kanikke finde andre.

Nogen der ved hvad det er og om de er giftige??

Vores hvalp har spist en svamp,.. hvilken er det.. tak for hurtigt svar! (Hun er 9 uge og spise noget svamp græsset.. dette er alt der sidder tilbage, og kanikke finde andre.)
henrik rathje har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Jette Anitha Hansen

Svaraktivitet:

(3554)
#1 Svar postet d. 25-07-20 kl. 21:17. Emne: Vores hvalp har spist en svamp,.. hvilken er det.. tak for hurtigt svar!
Hvis den bliver sort ved tryk er det Kæmpeporesvamp, vokser mest på dødt Bøg også dens døde rødder. - se linket HER

Den er spiselig ihvertfald for os, men ved ikke med hunde

Vh Jette

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

henrik rathje

Ny på F&N
#2 Kommentar postet d. 25-07-20 kl. 21:20. Emne: Vores hvalp har spist en svamp,.. hvilken er det.. tak for hurtigt svar!
flere fotos

Vores hvalp har spist en svamp,.. hvilken er det.. tak for hurtigt svar! (flere fotos)
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

henrik rathje

Ny på F&N
#3 Kommentar postet d. 25-07-20 kl. 21:22. Emne: Vores hvalp har spist en svamp,.. hvilken er det.. tak for hurtigt svar!
Tak for svar!!

den bliver grå/meget mørk når jeg trykker på den?.. som om der er væske i der fordeler sig og gør den næsten gråsort når den får tryk?

Vores hvalp har spist en svamp,.. hvilken er det.. tak for hurtigt svar! (Tak for svar!!

den bliver grå/meget mørk når jeg trykker på den?.. som om der er væske i der ford)
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Jette Anitha Hansen

Svaraktivitet:

(3554)
#4 Svar postet d. 25-07-20 kl. 21:24. Emne: Vores hvalp har spist en svamp,.. hvilken er det.. tak for hurtigt svar!
Sortner den ikke lidt?

Selv hvis det ikke er den, så er jeg sikker på det ikke er nogen af de giftige svampe.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Jette Anitha Hansen

Svaraktivitet:

(3554)
#5 Svar postet d. 25-07-20 kl. 21:26. Emne: Vores hvalp har spist en svamp,.. hvilken er det.. tak for hurtigt svar!
Tak så er jeg ret sikker efter at have set det sidste foto. Håber den lille hundehvalp har det godt

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

henrik rathje

Ny på F&N
#6 Kommentar postet d. 25-07-20 kl. 21:27. Emne: Vores hvalp har spist en svamp,.. hvilken er det.. tak for hurtigt svar!
Den bliver grå/sort som spreder sig ud i svampen når jeg trykker på den... det forsvinder så når jeg letter trykket.

igen tak.. vi ved meget lidt om svampe ud over de mere gængse spiselige.

Besvar | Kommentér

henrik rathje

Ny på F&N
#7 Kommentar postet d. 25-07-20 kl. 21:31. Emne: Vores hvalp har spist en svamp,.. hvilken er det.. tak for hurtigt svar!
Tak.. jo hun har det fint... det er mere os der er nervøse :-/

dit svar beroliger os meget. Og nu er den blevet helt sort der hvor jeg trykkede.

tusinde tak!

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator