Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
1. oktober 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 3 - Gå til side 1 2 3

Næste side | >>

Navn Forum -> Udenlandsk natur -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Anders Hammergart
Et navn ønskes på denne Sommerfugl (Læst 502 gange) Postet d. 26-07-20 kl. 15:50
Billedet er taget den 15.04.2019 i Kuwait

Mvh

Anders

Et navn ønskes på denne Sommerfugl (Billedet er taget den 15.04.2019 i Kuwait
Mvh
Anders)
Foto: Anders Hammergart
Klik på billedet for original størrelse (800 x 451)
Besvar | Kommentér

Tom Nygaard Kristensen

Svaraktivitet:

(864)
#1 Svar postet d. 27-07-20 kl. 17:51. Emne: Et navn ønskes på denne Sommerfugl
Det må være hunnen af Tarucus theophrastus (African Pierrot).

Besvar | Kommentér

Emil Bjerregård

Svaraktivitet:

(82)
#2 Svar postet d. 01-08-20 kl. 17:43. Emne: Et navn ønskes på denne Sommerfugl
Nu er jeg tilsyneladende kogt i hovedet i dag, men denne her skal nu altså gerne være en hun af Tarucus rosacea, som er almindelig i Kuwait!

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Tom Nygaard Kristensen

Svaraktivitet:

(864)
#3 Svar postet d. 01-08-20 kl. 21:23. Emne: Et navn ønskes på denne Sommerfugl
I flg. de halvdårlige billeder i Torbeb B. Larsens bog: Butterflies of Saudi Arabia and its neighbours ligner det mest theprastus-hunnen, men efter The Butterflies of Morocco, Algerica and Tunisia af John Tennant ligner det mest T. rocacea-hunnen, så et er nok den.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Tom Nygaard Kristensen
#4 Kommentar postet d. 01-08-20 kl. 22:46. Emne: Et navn ønskes på denne Sommerfugl
Også Butterflies of Europe & the Mediterranean area af Vadim Tsikolovets (og i al beskedenhed undertegnede med mange billeder) er det rosacea.

Besvar | Kommentér

Emil Bjerregård
#5 Kommentar postet d. 01-08-20 kl. 22:50. Emne: Et navn ønskes på denne Sommerfugl
Ja, du har billeder af mange arter, Tom. Men her en du vist ikke har billeder af Tom, fra forrige uge i Ofenpasset. Erebia styx styx.

Et navn ønskes på denne Sommerfugl (Ja, du har billeder af mange arter, Tom. Men her en du vist ikke har billeder af Tom, fra forrige ug)
Emil Bjerregård har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 580)
Besvar | Kommentér

Tom Nygaard Kristensen
#6 Kommentar postet d. 01-08-20 kl. 23:38. Emne: Et navn ønskes på denne Sommerfugl
Nej, den har jeg ikke, og jeg får den aldrig (med mindre Morten tager en levende med hjem) - jeg er gammel og orker ikke at rejse mere.

Besvar | Kommentér

Emil Bjerregård
#7 Kommentar postet d. 01-08-20 kl. 23:39. Emne: Et navn ønskes på denne Sommerfugl
Til gengæld har du nået så meget andet! Men jeg kan ikke lade være med at drille dig lidt, her Pseudochazara amymone fra Albanien sidste år!

Et navn ønskes på denne Sommerfugl (Til gengæld har du nået så meget andet! Men jeg kan ikke lade være med at drille dig lidt, her Pseud)
Emil Bjerregård har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 567)
Besvar | Kommentér

Tom Nygaard Kristensen
#8 Kommentar postet d. 02-08-20 kl. 09:23. Emne: Et navn ønskes på denne Sommerfugl
Jeg har planlagt at lave for fotografer og samlere et Atlas over de europæiske dagsommerfugle med underarter (som kan kendes) og former (regelmæsigt forekommende) - der vil jeg nok gerne låne dine 2 billeder, idet billeder fra naturen foretrækkes, men ellers nålede dyr.

Besvar | Kommentér

Emil Bjerregård
#9 Kommentar postet d. 02-08-20 kl. 09:44. Emne: Et navn ønskes på denne Sommerfugl
Du skal være velkommen. Foruden Pseudochazara amymone og Erebia styx styx, har jeg følgende fra 2019 og 2020 som måske kunne være i interesse, som jeg tror (?) du mangler:

Parnassius mnemosyne argiope

Parnassius mnemosyne romani

Colias aurorina heldreichii f. fountanei

Colias hecla sulitelma

Colias tyche werdandi

Boloria chariclea

Boloria polaris

Agriades optilete clara

Pseudochazara tisiphone

Oeneis bore

Erebia cassioides

Erebia embla

Erebia disa

Erebia polaris

Næste år er planen at jeg skal til bl.a. Europæisk Rusland og Europæisk Kazakhstan og finde f.eks. Zegris pyrothoe, Callophrys chalybeitincta, Praephilotes anthracias m.fl. Der er vel også noget materiale du kan bruge tænker jeg.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 3 - Gå til side 1 2 3

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator