Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
28. januar 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Insekter og entomologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Glenna Andersen
Hvem bor i dette fine sløjfehus ? (Læst 131 gange) Postet d. 27-07-20 kl. 17:34
Idag fandt jeg dette sjove sløjfeskjul på et egeblad i Skallerup indlandsklitter. Er der nogen der ved hvem det er der bor der ?

Hvem bor i dette fine sløjfehus ? (Idag fandt jeg dette sjove sløjfeskjul på et egeblad i Skallerup indlandsklitter. Er der nogen der v)
Foto: Glenna Andersen
Klik på billedet for original størrelse (798 x 600)
Besvar | Kommentér

Stig Madsen
#1 Kommentar postet d. 28-07-20 kl. 11:00. Emne: Hvem bor i dette fine sløjfehus ?
Umiddelbart ville jeg sige en vikler i slægten Ancylis, men der er flere arter, der har lignende teknik, især blandt jordmøllene (Gelechiidae). Når det er på Eg så tror jeg dog mest på - se linket HER

Linda eller Kjeld Brem kan garanteret afgøre det på et split sekund.

Besvar | Kommentér

Glenna Andersen
#2 Kommentar postet d. 28-07-20 kl. 17:46. Emne: Hvem bor i dette fine sløjfehus ?
Tak Stig.Ja jeg tror du har ret.Afventer lige at en af de 2 nævnte byder ind.

Besvar | Kommentér

Glenna Andersen
#3 Kommentar postet d. 03-09-20 kl. 21:40. Emne: Hvem bor i dette fine sløjfehus ?
Linda eller Kjeld. har en af jer et bud ?

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator