Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
1. oktober 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Udenlandsk natur -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jim Christensen
Blåfugl fra Tyrkiet (Side) i 2013 (Læst 182 gange) Postet d. 28-07-20 kl. 17:53
En større flok Blåfugle ved byen Side i Tyrkiet i 2013.

Blåfugl fra Tyrkiet (Side) i 2013 (En større flok Blåfugle ved byen Side i Tyrkiet i 2013.)
Jim Christensen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Jim Christensen
#1 Kommentar postet d. 28-07-20 kl. 17:55. Emne: Blåfugl fra Tyrkiet (Side) i 2013
Kan nogen hjælpe med hvilken art. Tak

Besvar | Kommentér

Tom Nygaard Kristensen

Svaraktivitet:

(864)
#2 Svar postet d. 29-07-20 kl. 21:49. Emne: Blåfugl fra Tyrkiet (Side) i 2013
Kan ikke bestemmes sikkert ud fra dette billede - måske en han af Plebejus pylaon.

Besvar | Kommentér

Emil Bjerregård

Svaraktivitet:

(82)
#3 Svar postet d. 01-08-20 kl. 09:30. Emne: Blåfugl fra Tyrkiet (Side) i 2013
Nja, en pylaon er det nu ikke i mine øjne. I øvrigt er pylaon en Kretania nu og ikke Plebejus.

Jeg vil dog give Tom ret i at en bestemmelse her ikke er mulig. Det gør sig i øvrigt gældende for rigtig mange blåfugle i Tyrkiet, for især subgenus Agrodiaetus, hvor indsamling er nødvendig for sikre bestemmelser. Og jeg vil da mene dette mest ligner en Agrodiaetus - men hvilken finder du nok ikke ud af.

Besvar | Kommentér

Tom Nygaard Kristensen
#4 Kommentar postet d. 01-08-20 kl. 09:50. Emne: Blåfugl fra Tyrkiet (Side) i 2013
Det er rigtigt, nu om stunder bruger man slægtsnavnet Kretania - tidligere har pylaons genus-navn været både Plebejus og Plebejides.

Besvar | Kommentér

Emil Bjerregård
#5 Kommentar postet d. 01-08-20 kl. 10:01. Emne: Blåfugl fra Tyrkiet (Side) i 2013
Ja, det ændrer sig hele tiden! Lysandra er kommet tilbage, til gengæld kunne jeg godt ønske mig at f.eks. Agrodiaetus blev en slægt igen. Nu er der alt for mange Polyommatus!

Besvar | Kommentér

Tom Nygaard Kristensen

Svaraktivitet:

(864)
#6 Svar postet d. 01-08-20 kl. 14:54. Emne: Blåfugl fra Tyrkiet (Side) i 2013
Enig.

Besvar | Kommentér

Tom Nygaard Kristensen
#7 Kommentar postet d. 01-08-20 kl. 15:01. Emne: Blåfugl fra Tyrkiet (Side) i 2013
Emil, prøv at se under Udland på Et navn ønskes på denne Sommerfugl af Anders Hammergart.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator