Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Tovingede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Karsten Thomsen
Hvilken mellemstor Phasia m mørke vinger og mørkt scutellum? (Læst 146 gange) Postet d. 30-07-20 kl. 23:58
6-7 mm. Nedereng, Kollund SKov i dag.

Hvilken mellemstor Phasia m mørke vinger og mørkt scutellum? (6-7 mm. Nedereng, Kollund SKov i dag.)
Karsten Thomsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 534)
Besvar | Kommentér

Karsten Thomsen
#1 Kommentar postet d. 30-07-20 kl. 23:59. Emne: Hvilken mellemstor Phasia m mørke vinger og mørkt scutellum?
2

Hvilken mellemstor Phasia m mørke vinger og mørkt scutellum? (2)
Klik på billedet for original størrelse (800 x 533)
Besvar | Kommentér

Karsten Thomsen
#2 Kommentar postet d. 30-07-20 kl. 23:59. Emne: Hvilken mellemstor Phasia m mørke vinger og mørkt scutellum?
3

Hvilken mellemstor Phasia m mørke vinger og mørkt scutellum? (3)
Klik på billedet for original størrelse (800 x 534)
Besvar | Kommentér

Karsten Thomsen
#3 Kommentar postet d. 31-07-20 kl. 00:12. Emne: Hvilken mellemstor Phasia m mørke vinger og mørkt scutellum?
Det MÅ vel være en hun af hemiptera, når der er rødlig pels på brystet?! Og det MÅ vel være en hun, når der ikke er farve på scutellum? Jeg kan se, jeg også fandt én sidste år, som havde mørke vinger, men som jeg bestemte som hun af hemiptera, - se linket HER

Besvar | Kommentér

Karsten Thomsen
#4 Kommentar postet d. 31-07-20 kl. 00:14. Emne: Hvilken mellemstor Phasia m mørke vinger og mørkt scutellum?
Er "obscura" en officiel varietet / form ? - se linket HER

Besvar | Kommentér

Bent Haagen Petersen

Svaraktivitet:

(3610)
#5 Svar postet d. 31-07-20 kl. 07:06. Emne: Hvilken mellemstor Phasia m mørke vinger og mørkt scutellum?
Hej Karsten

Det er en Phasia hemiptera, hvor hanner forekommer i forskellige varianter, her var. obscura. Hunnerr har altid klare vinger.

Venlig hilsen

Bent

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Karsten Thomsen
#6 Kommentar postet d. 31-07-20 kl. 08:35. Emne: Hvilken mellemstor Phasia m mørke vinger og mørkt scutellum?
Hjerteligt tak. Så vil jeg rette en fra sidste år, også...

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator