Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
3. august 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Insekter og entomologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Bent Staugaard Nielsen
Er dette en Buk, og evt. hvilken (Læst 42 gange) Postet d. 31-07-20 kl. 21:07
Sad og skulle til at spise aftensmad i haven, da denne tingest kom og landede på konens gaffel. Jeg fik den sat hen på pæretræet, hvor den pænt blev siddende, til jeg fik hentet kameret og taget et par billeder. Derefter kravlede den op ad stammen og forsvandt.

Det hele skete i dag d. 31. juli på Midtfyn.

Kræet var 3-4 cm langt + følehorn. Troede ved første øjekast det var en Poppelbuk, men er blevet noget i tvivl.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig med navnet.

Er dette en Buk, og evt. hvilken (Sad og skulle til at spise aftensmad i haven, da denne tingest kom og landede på konens gaffel. Jeg )
Foto: Bent Staugaard
Klik på billedet for original størrelse (800 x 534)
Besvar | Kommentér

Bent Staugaard Nielsen
#1 Kommentar postet d. 31-07-20 kl. 22:50. Emne: Er dette en Buk, og evt. hvilken
Har fra anden side fået opklaret, at det er en Moskusbuk.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator