Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Tovingede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Finn M. Hansen
Anderledes Svirreflue mellem de dobbeltbåndede (Læst 121 gange) Postet d. 31-07-20 kl. 23:30
I dag d. 31. juli i Svansbjerg Indelukke fandt jeg denne lidt anderledes svirreflue mellem adskillige dobbeltbåndede på de blomstrende burrer, - kan den bestemmes.?

mvh

Finn

Anderledes Svirreflue mellem de dobbeltbåndede (I dag d. 31. juli i Svansbjerg Indelukke fandt jeg denne lidt anderledes svirreflue mellem adskillig)
Finn M. Hansen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 450)
Besvar | Kommentér

Finn M. Hansen
#1 Kommentar postet d. 31-07-20 kl. 23:31. Emne: Anderledes Svirreflue mellem de dobbeltbåndede
2

Anderledes Svirreflue mellem de dobbeltbåndede (2)
Besvar | Kommentér

Finn M. Hansen
#2 Kommentar postet d. 31-07-20 kl. 23:32. Emne: Anderledes Svirreflue mellem de dobbeltbåndede
3

Anderledes Svirreflue mellem de dobbeltbåndede (3)
Besvar | Kommentér

Finn M. Hansen
#3 Kommentar postet d. 31-07-20 kl. 23:33. Emne: Anderledes Svirreflue mellem de dobbeltbåndede
4

Anderledes Svirreflue mellem de dobbeltbåndede (4)
Besvar | Kommentér

Brian Willum Petersen

Svaraktivitet:

(144)
#4 Svar postet d. 31-07-20 kl. 23:46. Emne: Anderledes Svirreflue mellem de dobbeltbåndede
Hej Finn.

Det er en Kuglebærerflue sp. Så vidt jeg er orienteret kan kun hanner, som har vinger der ikke når ud over bagvingens kant, bestemmes som Alm. Kuglebærerflue. Din er en hun.

Mvh Brian.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Finn M. Hansen
#5 Kommentar postet d. 01-08-20 kl. 18:28. Emne: Anderledes Svirreflue mellem de dobbeltbåndede
Hej Brian

- ja, jeg ved det godt, men denne her virkede større end dem jeg plejer at se, men den har nok spist "kraftfoder".

- det må blive Kuglebærerflue sp. og du skal have mange tak for svaret.

mvh

Finn

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator