Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
19. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Tovingede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Morten Kofoed-Hansen
Villa hottentotta? (Læst 125 gange) Postet d. 02-08-20 kl. 15:31
Denne Villa er fotograferet i Knudsskov 1/8. Jeg har læst mig frem til at de smalle bånd sammenholdt med mørkt patagium skulle pege den vej, hvis det er en han. Så er spørgsmålet bare om dette er han - og hvordan ser man det egentlig?

med venlig hilsen

Morten

Villa hottentotta? (Denne Villa er fotograferet i Knudsskov 1/8. Jeg har læst mig frem til at de smalle bånd sammenholdt)
Morten Kofoed-Hansen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (756 x 600)
Besvar | Kommentér

Claus Grahndin
#1 Kommentar postet d. 02-08-20 kl. 16:01. Emne: Villa hottentotta?
Ved ikke om det hjælper, men faldt lige over dette:

- se linket HER

Held og lykke med fluen. Hilsen Claus.

Besvar | Kommentér

Morten Kofoed-Hansen
#2 Kommentar postet d. 02-08-20 kl. 16:08. Emne: Villa hottentotta?
Tak, Claus - så passer pengene jo nok bedre med (cf) modesta. jeg ser lige om Walther ikke også kigger forbi tråden.

mvh Morten

Besvar | Kommentér

Walther Gritsch

Svaraktivitet:

(13636)
#3 Svar postet d. 02-08-20 kl. 18:44. Emne: Villa hottentotta?
Hej Morten

Jeg slutter mig til flertallet ... Det er nok Villa modesta, hun. Den "kryptiske" longicornis kan selvfølgelig ikke udelukkes, men den er næppe almindelig. Hunner af de to arter kan adskilles vha farven på skællene på 3. sternit.

Hanner har øjnene endnu tættere sammen

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Morten Kofoed-Hansen
#4 Kommentar postet d. 02-08-20 kl. 18:49. Emne: Villa hottentotta?
Tak for tilslutningnen, Walther. Jeg titler cf modesta og prøver at finde en han næste gang.

mvh Morten

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator