Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
4. august 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Sommerfugle og lepidopterologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Claus Grahndin
Cochylidia formodentlig, men hvilken ? (Læst 60 gange) Postet d. 02-08-20 kl. 17:05
Gedser, under terrasselampen, i nat den 2. august.

Er noget usikker på art, så håber på hjælpende kenderøje.

Cochylidia formodentlig, men hvilken ? (Gedser, under terrasselampen, i nat den 2. august.
Er noget usikker på art, så håber på hjælpende k)
Claus Grahndin har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 590)
Besvar | Kommentér

Claus Grahndin
#1 Kommentar postet d. 02-08-20 kl. 17:06. Emne: Cochylidia formodentlig, men hvilken ?
Anden vinkel.

Cochylidia formodentlig, men hvilken ? (Anden vinkel.)
Claus Grahndin har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 490)
Besvar | Kommentér

Karsten Schnack

Svaraktivitet:

(5064)
#2 Svar postet d. 02-08-20 kl. 23:28. Emne: Cochylidia formodentlig, men hvilken ?
Jeg ser den som en Cochylidia implicitana

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Benny Steen Larsen

Svaraktivitet:

(9655)
#3 Svar postet d. 02-08-20 kl. 23:35. Emne: Cochylidia formodentlig, men hvilken ?
Jeg vil mene, at det en Cochylidia heydeniana. Helt sikker er jeg dog ikke.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Claus Grahndin
#4 Kommentar postet d. 02-08-20 kl. 23:44. Emne: Cochylidia formodentlig, men hvilken ?
Så var der en god grund til at jeg var usikker.

Foruden implicitana (som jeg selv hældte mest til) var netop heydeniana samt på sidelinien subroseana inde i billedet.

Jeg kan dog kun lægge den ind som én art, og vil nødig skulle bruge sp. løsningen.

Besvar | Kommentér

Benny Steen Larsen
#5 Kommentar postet d. 03-08-20 kl. 09:22. Emne: Cochylidia formodentlig, men hvilken ?
Stol bare på Karsten. Han plejer at have ret. Men de er svære og kan forveksles, så nogen helt sikker bestemmelse er det nok ikke. Implicitana er en smule større end heydeniana og har lidt længere palper, men det er relative begreber.

Besvar | Kommentér

Claus Grahndin
#6 Kommentar postet d. 03-08-20 kl. 09:34. Emne: Cochylidia formodentlig, men hvilken ?
OK Benny. Jeg læner mig så op ad Karsten, men sætter den så ind med cf og bemærkning om usikkerheden.

I skal begge have stor tak for hjælpen.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator