Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
29. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Anton Markvard
Alk eller lomvie? (Læst 229 gange) Postet d. 03-08-20 kl. 15:39
Hej! For to dage siden så jeg ved Bratten Strand (lige nord for Frederikshavn) 4 alkefugle i en lille flok, som var et godt stykke ude over havet (måske de kom fra Hirsholmene?...). Jeg havde desværre ikke kikkert med, så jeg kunne ikke se, om det var lomvier eller alke! Men jeg synes de virkede kompakte, så jeg tænker alk...

Så mit spørgsmål er bare, hvilken art der er mest sandsynligt, at jeg har set? Men det kan jo sådan set have været begge dele ikke?....

Hilsen Anton

Besvar | Kommentér

Einar Flensted-Jensen

Svaraktivitet:

(972)
#1 Svar postet d. 03-08-20 kl. 15:59. Emne: Alk eller lomvie?
Den mest almindelige i området er Tejst.

Besvar | Kommentér

Anton Markvard
#2 Kommentar postet d. 03-08-20 kl. 16:24. Emne: Alk eller lomvie?
Det var ikke tejst, for den kender jeg RIGTIG godt. Og jeg havde forresten også været på Hirsholmene 2 dage før og havde set en masse tejster... sød lille fugl.

Besvar | Kommentér

Anton Markvard
#3 Kommentar postet d. 03-08-20 kl. 19:38. Emne: Alk eller lomvie?
Men hvis de virkede kompakte, siger det jo sig selv; alke!

Besvar | Kommentér

Henrik Bjørslev

Svaraktivitet:

(4046)
#4 Svar postet d. 03-08-20 kl. 19:48. Emne: Alk eller lomvie?
På stor afstand kan det være svært at skelne Alk og Lomvie, men ved jo ikke hvor godt du så dem.

Hilsen Henrik.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator