Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
26. september 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Artsoprettelse og -redigering -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Poul Evald Hansen
Oprettelse af Erigeron acris ssp. serotinus (Læst 303 gange) Postet d. 03-08-20 kl. 16:54
Den skal vel hedde Sentblomstrende Bakkestjerne, Sildig ol. l. og er kraftigt underrapporteret i Danmark, hvor folk registrerer den som Bitter Bakkestjerne.

Se: - se linket HER

Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede

Svaraktivitet:

(1548)
#1 Svar postet d. 03-08-20 kl. 17:10. Emne: Oprettelse af Erigeron acris ssp. serotinus
Den er oprettet som Erigeron muralis, et synonym til din betegnelse. Men det er da muligt, at de skal ombyttes.

Ole

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Poul Evald Hansen
#2 Kommentar postet d. 03-08-20 kl. 17:14. Emne: Oprettelse af Erigeron acris ssp. serotinus
Tja, er det ikke bedst at følge Gbif eller i alt fald gøre tydeligt opmærksom på synonymerne? Sentblomstrende eller Sildig Bakkestjerne er et træffende dansk navn. Men måske er det rigtigt at give den artsrang. Jeg har hørt, at det folk registrerer som Bitter Bakkestjerne her i sensommeren så at sige altid er den. Den var talrig ude på Peberholmen, da jeg var derude d. 31. juni.

Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede

Svaraktivitet:

(1548)
#3 Svar postet d. 03-08-20 kl. 18:02. Emne: Oprettelse af Erigeron acris ssp. serotinus
Synonymet er faktisk angivet på plantens side her i naturbasen. Ang. dansk navn synes jeg, at er noget Bot.F´s navneudvalg skal tage sig af. Men man kan da bringe nogle forslag. Vil du det?

Ole

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Knud N. Flensted

Svaraktivitet:

(34)
#4 Svar postet d. 30-07-21 kl. 21:59. Emne: Oprettelse af Erigeron acris ssp. serotinus
God ide at følge GBIF, dvs. ændre det videnskabelige navn til

Erigeron acer ssp. serotinus.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator