Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
6. marts 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Sommerfugle og lepidopterologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Peter Andersen
Endothenia ustulana? (Læst 132 gange) Postet d. 03-08-20 kl. 18:10
Kom til lys den 30. juli, i have nær strand og skov i Bisserup.

Den skulle være fundet ca. 10 km øst, så der ligner en mulighed. På den anden side kan jeg have stirret mig blind, og den er vel heller ikke alt for frisk i dragten.

Desuden fremviser de billeder, jeg har kunnet finde, mørkere skæl ved mundtøjet.

Jeg kan ikke sætte mål på, med vurderet ud fra lagenets tråde, hører den til bestemt til i den lille ende.

Yderligere to billeder bringes.

Endothenia ustulana? (Kom til lys den 30. juli, i have nær strand og skov i Bisserup.
Den skulle være fundet ca. 10 km øs)
Peter Andersen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 519)
Besvar | Kommentér

Peter Andersen
#1 Kommentar postet d. 03-08-20 kl. 18:11. Emne: Endothenia ustulana?
..

Endothenia ustulana? (..)
Klik på billedet for original størrelse (800 x 449)
Besvar | Kommentér

Peter Andersen
#2 Kommentar postet d. 03-08-20 kl. 18:13. Emne: Endothenia ustulana?
På dette billede har den sat sig på lagenet, men jeg er temmelig sikker på, at det er samme individ (og jeg så ikke andre lignende den nat).

Endothenia ustulana? (På dette billede har den sat sig på lagenet, men jeg er temmelig sikker på, at det er samme individ )
Klik på billedet for original størrelse (800 x 475)
Besvar | Kommentér

Peter Andersen
#3 Kommentar postet d. 16-08-20 kl. 08:54. Emne: Endothenia ustulana?
Keld Gregersen siger Eudemis porphyrana, og det får jo nogle kendetegn til at falde på plads (hoved og, synes jeg, tegninger eller mangel på samme midt på vingeranden). Størrelsen har snydt mig, og selv om jeg ikke kan være præcis, så kan den vanskeligt komme op i en vingelængde på de i min guide opgivne 8-10 mm for porphyrana.

Hvad siger I til en mørk/slidt og lille udgave af porphyrana?

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator