Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
22. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Erik Wandall
Er dette en Engpiber ? (Læst 420 gange) Postet d. 05-08-20 kl. 01:11
Denne fugl har jeg fotograferet ved Agger Tange i fredags. Den fløj op på en hegnstråd til engen ud til indsøen og flyttede over på hegnstolpen. Den er noget lysere end de tegninger og fotos, som jeg har fundet af engpibere. Specielt i halsregionen. Men måske ser ungfuglene, sådan ud.

Jeg har et billede mere hvor den kigger den anden vej.

Ønsker meget gerne hjælp til at bestemme arten ?

Er dette en Engpiber ? (Denne fugl har jeg fotograferet ved Agger Tange i fredags. Den fløj op på en hegnstråd til engen ud )
Erik Wandall har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (1921 x 1280)
Besvar | Kommentér

Henrik Bjørslev

Svaraktivitet:

(4046)
#1 Svar postet d. 05-08-20 kl. 10:07. Emne: Er dette en Engpiber ?
Med smalle flankestriber, kraftigt næb, kort bagklog og kødfarvede ben en Skovpiber.

Hilsen Henrik.

Besvar | Kommentér

Palle Jensen

Svaraktivitet:

(2184)
#2 Svar postet d. 05-08-20 kl. 17:07. Emne: Er dette en Engpiber ?
Tja, sæt bare det andet billede på.

Henrik har jo nok ret, men.

En slidt sommer engpiber kan også se sådan her ud.

Måske ses bagkloen bedre på det andet billede.

Hilsen Palle

Besvar | Kommentér

Niels J. Henriksen

Svaraktivitet:

(1657)
#3 Svar postet d. 05-08-20 kl. 17:53. Emne: Er dette en Engpiber ?
Hvis det, jeg tror er bagkloen på billedet, vitterlig er det, så er det en engpiber. Min første tanke var i øvrigt, at det lignede en slidt fugl, men kom endelig med det andet billede.

Besvar | Kommentér

Henrik Bjørslev

Svaraktivitet:

(4046)
#4 Svar postet d. 05-08-20 kl. 18:45. Emne: Er dette en Engpiber ?
Det jeg tror du tror er bagkloen Niels, tror jeg ikke er bagkloen. Jeg ser det som om den bøjer inden den sorte streg, som jeg ser som en fure i træet. Men lad os endelig få et billede mere, 100% sikker er jeg ikke

Besvar | Kommentér

Erik Wandall
#5 Kommentar postet d. 05-08-20 kl. 20:44. Emne: Er dette en Engpiber ?
Tak for input indtil nu. Her er så det andet billede som jeg har crop lidt mere så bagtåen forhåbentlig er lidt mere klar. Den ser her ud til at være ganske lang, men med min begrænsede erfaring ved jeg ikke om den er lang nok til at udelukke skovpiberen.

Er dette en Engpiber ? (Tak for input indtil nu.  Her er så det andet billede som jeg har crop lidt mere så bagtåen forhåben)
Erik Wandall har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 533)
Besvar | Kommentér

Erik Wandall
#6 Kommentar postet d. 05-08-20 kl. 20:47. Emne: Er dette en Engpiber ?
her billede 2 med hele fuglen

Er dette en Engpiber ? (her billede 2 med hele fuglen)
Foto: Erik Wandall / eng/skovpiber 2
Klik på billedet for original størrelse (800 x 533)
Besvar | Kommentér

Henrik Bjørslev

Svaraktivitet:

(4046)
#7 Svar postet d. 06-08-20 kl. 10:22. Emne: Er dette en Engpiber ?
Svært at se helt nøjagtigt hvor spidsen ender, men bagkloen ser ud til at være på nogenlunde samme størrelse eller måske en anelse kortere end bagtåen. Skovpiber har normalt lidt kortere bagklo og Engpiber tit meget længere, der er en vis variation, så jeg ved ikke om det nye billede 100% udelukker en af arterne, hvad siger I andre?

Besvar | Kommentér

Niels J. Henriksen

Svaraktivitet:

(1657)
#8 Svar postet d. 06-08-20 kl. 13:29. Emne: Er dette en Engpiber ?
JEg siger i hvert fald engpiber, Henrik. Synes bagkloen er ganske tydelig på de sidste billeder. Meget lang og buet.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Henrik Bjørslev

Svaraktivitet:

(4046)
#9 Svar postet d. 06-08-20 kl. 13:33. Emne: Er dette en Engpiber ?
Ikke meget lang for en Engpiber, jeg ser den stadig som lidt kortere end bagtåen. Men den er nok for spinkel til Skovpiber.

Hilsen Henrik.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator