Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
11. maj 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Biller -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Claus Grahndin
Åbenbart ikke Cryptocephalus fulvus ? (Læst 151 gange) Postet d. 06-08-20 kl. 18:27
Denne bille, som jeg fandt på min nye biodiversitetsforøgelsesgrund lige uden for Gedser, ville jeg lægge ind som Cryptocephalus fulvus. Da jeg læste om den, stod der to ting som vist ikke passer på dette individ:

"Dækvingerne er højst dobbelt så lange som pronotum og har regelmæssige punktrækker, som ikke er udviskede bagtil."

Er dette så Cryptocephalus pusillus ?

Åbenbart ikke Cryptocephalus fulvus ? (Denne bille, som jeg fandt på min nye biodiversitetsforøgelsesgrund lige uden for Gedser, ville jeg )
Claus Grahndin har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 591)
Besvar | Kommentér

Claus Grahndin
#1 Kommentar postet d. 06-08-20 kl. 18:28. Emne: Åbenbart ikke Cryptocephalus fulvus ?
Siden.

Åbenbart ikke Cryptocephalus fulvus ? (Siden.)
Klik på billedet for original størrelse (780 x 600)
Besvar | Kommentér

Claus Grahndin
#2 Kommentar postet d. 06-08-20 kl. 18:28. Emne: Åbenbart ikke Cryptocephalus fulvus ?
Her ses punktrækkerne bagtil.

Åbenbart ikke Cryptocephalus fulvus ? (Her ses punktrækkerne bagtil.)
Besvar | Kommentér

Magnus Lauritsen

Svaraktivitet:

(614)
#3 Svar postet d. 21-02-21 kl. 15:59. Emne: Åbenbart ikke Cryptocephalus fulvus ?
Hej Claus.

Du har ret i at de nævnte karakterer om fulvus ikke passer på dit individ. Jeg er derfor enig i pusillus.

Mvh. Magnus.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Claus Grahndin
#4 Kommentar postet d. 22-02-21 kl. 16:09. Emne: Åbenbart ikke Cryptocephalus fulvus ?
Du skal have mange tak for svar Magnus.

Havde efterhånden opgivet med dette spørgsmål.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator