Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Tovingede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Claus Bach
Blomsterflue eller buskflue ? (Læst 176 gange) Postet d. 06-08-20 kl. 21:39
Jeg har desværre kun fået dette ene billede af fluen, som måske ikke er nok til at sætte navn på. Jeg er kommet så langt at det kan være en af buskfluerne eller Pegomya testacea. Men så må jeg give op. Vil nok udelukke Dryomyza anilis pga. vingetegningerne, men ..... de er svære de fluer.

Blomsterflue eller buskflue ? (Jeg har desværre kun fået dette ene billede af fluen, som måske ikke er nok til at sætte navn på. Je)
Claus Bach har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 533)
Besvar | Kommentér

Erik Nielsen

Svaraktivitet:

(1130)
#1 Svar postet d. 07-08-20 kl. 09:39. Emne: Blomsterflue eller buskflue ?
Det er løvfluen Tricholauxania praeusta.

Mvh. Erik

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Claus Bach
#2 Kommentar postet d. 07-08-20 kl. 13:18. Emne: Blomsterflue eller buskflue ?
Hej Erik,

Tak for dit svar. Nu er jeg bare nysgerrig, men hvad er det der gør at du kan skelne den fra de andre muligheder jeg selv havde fundet frem til ?

Vh Claus

Besvar | Kommentér

Erik Nielsen

Svaraktivitet:

(1130)
#3 Svar postet d. 07-08-20 kl. 13:29. Emne: Blomsterflue eller buskflue ?
Hej Claus,

Dem du nævner ser anderledes ud. Mit første indtryk her siger løvflue. Og når den så har formørket tværåre midt på vingen og mørk kant på vingespidserne siger det Tricholauxania praeusta.

Mvh. Erik

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Claus Bach
#4 Kommentar postet d. 07-08-20 kl. 14:18. Emne: Blomsterflue eller buskflue ?
Hej Erik,

Tak ... Man skal jo lære hen ad vejen. Kan godt se det når du siger det

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator