Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
26. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Sommerfugle og lepidopterologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Finn M. Hansen
Meget lille (Læst 98 gange) Postet d. 07-08-20 kl. 21:09
I Magleby Skov (Stevns) i dag d, 7. aug. så jeg denne meget lille "sommerfugl" (4-5 mm), - kan den identificeres.?

mvh

Finn

Meget lille (I Magleby Skov (Stevns) i dag d, 7. aug. så jeg denne meget lille "sommerfugl" (4-5 mm), - kan den i)
Finn M. Hansen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 450)
Besvar | Kommentér

Kjeld Brem

Svaraktivitet:

(9277)
#1 Svar postet d. 07-08-20 kl. 22:06. Emne: Meget lille
Hej Finn - ja, det er Hindbærskeletterer - Schreckensteinia festaliella

- se linket HER

Hilsen Kjeld

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Kjeld Brem
#2 Kommentar postet d. 07-08-20 kl. 22:25. Emne: Meget lille
Er det Hindbær, den sidder på - så gå ud i Sept. på samme plante, vend grene om (men pas på, de har pigge).

Du kan så måske være heldig også at møde en "sjov" larve. Den gemmer sig godt, også selv om den sidder på oversiden!

Hér ligger den ofte lige i midtrillen af bladet og "falder i" med den. Samtidig er den ikke ret stor !

Her på siden kan du også se dens typiske ædespor, som man kan lede efter ...

Hilsen Kjeld

Meget lille (Er det Hindbær, den sidder på - så gå ud i Sept. på samme plante, vend grene om (men pas på, de har )
Kjeld Brem har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Finn M. Hansen
#3 Kommentar postet d. 08-08-20 kl. 12:03. Emne: Meget lille
Hej Kjeld

- jeg kan ikke lige huske på hvilket blad den landede på, men 50-60 m af vejsiden er fyldt med hindbær, og jeg så faktisk flere omkringflyvende der, men ingen sad stille længe nok, så jeg kunne nå at få fumlet fotomaskinen i stilling.

Men nu ved jeg, at jeg skal holde øje med den stribe hindbær.

- mange tak for svar og info om "kræet", som sædvanligt en fornøjelse.

Hav en god varm weekend.

mvh

Finn

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator