Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
7. maj 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Sommerfugle og lepidopterologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Martin Winnicki
Hvilken mørk Noctuidae? (Læst 99 gange) Postet d. 09-08-20 kl. 16:30
Hej med jer

Jeg lavede lyslokning i går d. 8. august i en have i Næstved mellem 23:00-01:00 og tiltrak to mørke ugler, der lader til at være samme art ud fra mit utrænede øje. Jeg kan ikke rigtigt få den til at passe med nogle arter (måske fordi de er slidte). Jeg har desværre ikke dyret fra så mange vinkler, da den fløj hurtigt igen. Jeg har ikke selv noget videre kvalificeret bud på arten - eller slægten, for den sags skyld.

Med venlig hilsen

Martin Winnicki

Hvilken mørk Noctuidae? (Hej med jer

Jeg lavede lyslokning i går d. 8. august i en have i Næstved mellem 23:00-01:00 og ti)
Foto: Martin Winnicki
Besvar | Kommentér

Martin Winnicki
#1 Kommentar postet d. 09-08-20 kl. 16:31. Emne: Hvilken mørk Noctuidae?
Foto nr. 2 af et andet individ, samme art?

Hvilken mørk Noctuidae? (Foto nr. 2 af et andet individ, samme art?)
Martin Winnicki har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Jan Fischer Rasmussen

Svaraktivitet:

(6219)
#2 Svar postet d. 09-08-20 kl. 16:42. Emne: Hvilken mørk Noctuidae?
Det er Noctua janthe eller N. janthina. Jeg hælder lidt til den sidste, men de kan ikke bestemmes sikkert uden at se bagvinger eller underside.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Martin Winnicki
#3 Kommentar postet d. 09-08-20 kl. 16:54. Emne: Hvilken mørk Noctuidae?
Tak for det gode svar, der blev jeg klogere! Jeg kan godt læse, at de er svære at bestemmme - så det må blive ved N. janthe/janthina uden bedre fotos eller indsamlede eksemplarer.

/ Martin

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator