Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
19. januar 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Andre dyr -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Brian Willum Petersen
Hvilken kuglespringhale? (Læst 214 gange) Postet d. 09-08-20 kl. 21:56
Jeg fandt denne kuglespringhale d. 29. juli på Avnø Naturcenter, men kan ikke lige placere den.

Mvh Brian.

Hvilken kuglespringhale? (Jeg fandt denne kuglespringhale d. 29. juli på Avnø Naturcenter, men kan ikke lige placere den.

M)
Foto: Brian Willum Petersen
Klik på billedet for original størrelse (751 x 560)
Besvar | Kommentér

Brian Willum Petersen
#1 Kommentar postet d. 09-08-20 kl. 21:57. Emne: Hvilken kuglespringhale?
Jeg tog belæg, men fik først set nærmere til den dagen efter, hvor den havde ændret sig lidt:

Hvilken kuglespringhale? (Jeg tog belæg, men fik først set nærmere til den dagen efter, hvor den havde ændret sig lidt:)
Klik på billedet for original størrelse (781 x 663)
Besvar | Kommentér

Brian Willum Petersen
#2 Kommentar postet d. 09-08-20 kl. 21:58. Emne: Hvilken kuglespringhale?
Så kunne jeg også tage nogle nærbilleder med en anden forsats, og så kom den i sprit.

Mvh Brian.

Hvilken kuglespringhale? (Så kunne jeg også tage nogle nærbilleder med en anden forsats, og så kom den i sprit.

Mvh Brian.)
Klik på billedet for original størrelse (714 x 697)
Besvar | Kommentér

Brian Willum Petersen
#3 Kommentar postet d. 09-08-20 kl. 21:58. Emne: Hvilken kuglespringhale?
Lidt mere:

Hvilken kuglespringhale? (Lidt mere:)
Klik på billedet for original størrelse (788 x 693)
Besvar | Kommentér

Elisabeth Siegel
#4 Kommentar postet d. 20-08-20 kl. 13:21. Emne: Hvilken kuglespringhale?
Hej Brian,

Ja, den ser da interessant ud. Helt klart noget, der kræver større kompetencer end mine! Når du nu har belæg, var det jo oplagt at kontakte Arne Fjellberg og forhåbentlig få lov til at sende ham belægget. Men jeg kan se, at Arne har fravalgt e-mailkontakt i forbindelse med skiftet fra F&N til Naturbasen - sikkert ikke med vilje, nok snarere "ikke fået tilvalgt" - men sådan er det.

Jeg har ikke hans e-mailadresse, men jeg har hans fysiske adresse. Jeg tænkte, at hvis du var meget interesseret i en opklaring, kunne jeg sende dig en privat email med hans adresse. Men jeg ser, at du HELLER ikke har fået oprettet mulighed for emailkontakt siden ombygningen til Naturbasen, så jeg kan heller ikke kontakte dig privat. Jeg selv har imidlertid fået det gjort, så ved at gå ind på min profil skulle du kunne sende mig en email (hvis systemet da virker!). Det er du ihvertfald i givet fald velkommen til.

Vh Elisabeth

Besvar | Kommentér

Erik Nielsen
#5 Kommentar postet d. 20-08-20 kl. 14:21. Emne: Hvilken kuglespringhale?
Der er en mailadresse i denne tråd. - se linket HER

Mvh. Erik

Besvar | Kommentér

Elisabeth Siegel
#6 Kommentar postet d. 20-08-20 kl. 17:12. Emne: Hvilken kuglespringhale?
Fantastisk, Erik. Du har styr på tingene!

Besvar | Kommentér

Erik Nielsen
#7 Kommentar postet d. 20-08-20 kl. 18:23. Emne: Hvilken kuglespringhale?
Tak Elisabeth,

På din profil står ´Kontakt via e-mail fravalgt´ hos mig.

Hos dig står der sikkert din mailadresse og vistnok noget om at kun du kan se den. Du skal ind i din profil. Ud for e-mail er der et skrivefidussymbol yderst til højre hvor du kan vælge at registrerede brugere skal kunne se din mail.

Lidt irritende og jeg kan ikke se fidusen i hvorfor det er lavet om, men sådan er det nu.

Mvh. Erik

Besvar | Kommentér

Elisabeth Siegel
#8 Kommentar postet d. 20-08-20 kl. 20:35. Emne: Hvilken kuglespringhale?
Tusind tak for dén højst nødvendige info, Erik!

Det er da til at blive tosset over - for det var selvfølgelig, som du sagde: udfor emailen i min profil stod min emailadresse, efterfulgt af en parentes: "(kun synlig for dig)". Jeg regnede med, at det fungerede nogenlunde ligesom i "gamle dage" på F&N, at der hos alle andre end mig selv stod "send en email til Elisabeth Siegel", og så kunne man klikke sig ind på en emailskabelon. Det kunne sommetider være lidt irriterende, når man skulle i kontakt med andre, men i bund og grund var det jo en form for privatlivsbeskyttelse.

Man var f.eks. ikke i fare for at blive spammet med reklamer for fuglefrø eller rottegift eller insektspray, bare fordi man var tilmeldt bruger her på siden, for man bestemte selv, hvem der skulle have lov til at kende eens emailadresse. (Nu håber jeg ikke, der sidder nogle reklamefolk og læser med og får gode ideer!!) Jeg har ikke oplevet nogetsomhelst negativt i den retning indtil nu, men i disse småparanoide tider kan jeg da godt føle det en smule grænseoverskridende, at eens adresse nu uden videre flashes åbent til alle, der gider blive medlem af Naturbasen. Det er et rigtig dårligt bytte, man dér har lavet fra "højeste sted" efter min mening.

Men det ændrer ikke ved, at jeg egtl. bare ville sige dig tak for oplysningen - og nu har jeg så foretaget den fornødne ændring i min profil (suk).

Bedste hilsener, Elisabeth

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator