Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
7. maj 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Sommerfugle og lepidopterologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Glenna Andersen
Er dette larven af Nældens takvinge ? (Læst 197 gange) Postet d. 10-08-20 kl. 00:35
Er dette larven af nældens takvinge. Fundet på brændenælde idag i Pajhede skov i Nordjylland.

Er dette larven af Nældens takvinge ? (Er dette larven af nældens takvinge. Fundet på brændenælde idag i Pajhede skov i Nordjylland.)
Foto: Glenna Andersen
Besvar | Kommentér

Glenna Andersen
#1 Kommentar postet d. 10-08-20 kl. 00:35. Emne: Er dette larven af Nældens takvinge ?
et mere

Er dette larven af Nældens takvinge ? (et mere)
Foto: Glenna Andersen
Klik på billedet for original størrelse (800 x 597)
Besvar | Kommentér

Kjeld Brem

Svaraktivitet:

(9282)
#2 Svar postet d. 10-08-20 kl. 06:16. Emne: Er dette larven af Nældens takvinge ?
Ja, Aglais urticae

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Glenna Andersen
#3 Kommentar postet d. 10-08-20 kl. 14:18. Emne: Er dette larven af Nældens takvinge ?
Tusinde TAK Kjeld. Så har jeg 3 forskellige i min samling i Terrariet. jeg håber at de kan enes.

Besvar | Kommentér

Kjeld Brem

Svaraktivitet:

(9282)
#4 Svar postet d. 10-08-20 kl. 14:26. Emne: Er dette larven af Nældens takvinge ?
Visse arter er faktisk kannibaler, men det har jeg ikke hørt før om disse arter. Lad endelig høre, hvis du oplever det modsatte.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Glenna Andersen
#5 Kommentar postet d. 10-08-20 kl. 14:52. Emne: Er dette larven af Nældens takvinge ?
Uha det håber jeg ikke, jeg troede de alle 3 var planteædere.

Jeg skal nok melde tilbage

Besvar | Kommentér

Jeppe Lyngsø
#6 Kommentar postet d. 10-08-20 kl. 15:11. Emne: Er dette larven af Nældens takvinge ?
Det skal nu nok gå Største trussel er vist underernæring eller parasitter.

Besvar | Kommentér

Glenna Andersen
#7 Kommentar postet d. 10-08-20 kl. 16:20. Emne: Er dette larven af Nældens takvinge ?
PYHA Tak Jeppe.

Besvar | Kommentér

Kjeld Brem

Svaraktivitet:

(9282)
#8 Svar postet d. 10-08-20 kl. 17:01. Emne: Er dette larven af Nældens takvinge ?
Nu har du jo ikke skrevet hvilke arter, de 3 er ... - men generelt vil de gerne have rigeligt med Nælde, da de også bruger nogle blade til at gemme sig i, f.eks ved hudskifte

- og det skal være friske blade hver dag, især i denne hede ...

Vær opmærksom på (hvis det er Admiral), at hvis den forpupper sig nu, så bliver som overvintrende puppe

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Glenna Andersen
#9 Kommentar postet d. 10-08-20 kl. 20:58. Emne: Er dette larven af Nældens takvinge ?
Det er Admiral, Nældens Takvinge og et par Måneplet.

De får friske nældeblade og pileblade hver dag og de har også en buket af hver,der står i vand.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator