Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. april 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Sommerfugle og lepidopterologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Martin Winnicki
Hvilken ugle? (Læst 96 gange) Postet d. 12-08-20 kl. 09:09
Hej med jer

Jeg har endnu engang foretaget lyslokning i en have i Næstved i går d. 11. august, 2020. Jeg tiltrækker mange ugler (Noctuidae). Her er et eksempel som jeg ikke lige kunne finde i Lepiforum.de. Det tilnærmelsesvist nærmeste jeg kommer er Noctua fimbriata.

Ved i, hvad det er for en? Jeg vedhæfter nogle flere fotos fra forskellig afstand. Fra memory var noget mindre end f. eks. Noctua pronuba og Noctua janthe/janthina som jeg også har haft besøg af, hvilket jeg ikke kan få til at stemme med N. fimbriatas vingefang på 53-59 mm (Naturbasen). Den mindede nærmere om Agrostis puta i størrelsen.

Hvilken ugle? (Hej med jer

Jeg har endnu engang foretaget lyslokning i en have i Næstved i går d. 11. august, 20)
Foto: Martin Winnicki
Besvar | Kommentér

Martin Winnicki
#1 Kommentar postet d. 12-08-20 kl. 09:10. Emne: Hvilken ugle?
Endnu et foto.

Hvilken ugle? (Endnu et foto.)
Foto: Martin Winnicki
Besvar | Kommentér

Klaus Hermansen

Svaraktivitet:

(9595)
#2 Svar postet d. 12-08-20 kl. 09:45. Emne: Hvilken ugle?
Ipimorpha retusa

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Martin Winnicki
#3 Kommentar postet d. 12-08-20 kl. 09:54. Emne: Hvilken ugle?
Ja, synes nok, at den ikke helt gav mening med N. fimbriata. Den er ikke helt almindelig kan jeg se, det er da meget sejt. Jeg uploader den til Naturbasen.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator