Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
23. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Tovingede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Peter Andersen
Dolichopus trivialis? (Læst 80 gange) Postet d. 12-08-20 kl. 14:31
Fra den 7. august, en have i Skanderborg.

Jeg får den til Dolichopus trivialis, som jeg tidligere har fundet en hun af her i byen.

Eneste dunkle punkt hos Grichanov var "Costal stigma well developed". Jeg kan ikke se mærker noget sted på vingen, men det er måske den lille fortykkelse, hvor R1 løber ud i costa?

Jeg kan selvfølgelig også være røget i vandet undervejs.

Dolichopus trivialis? (Fra den 7. august, en have i Skanderborg.
Jeg får den til Dolichopus trivialis, som jeg tidligere h)
Peter Andersen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Walther Gritsch

Svaraktivitet:

(13636)
#1 Svar postet d. 12-08-20 kl. 15:15. Emne: Dolichopus trivialis?
Ja, du har sikkert ret Næsten ingen af artskaraktererne kan ses på billederne, så jeg stoler på, du ikke røg i vandet undervejs! Når det kommer til særlige kendetegn, er trivialis ret triviel.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Peter Andersen
#2 Kommentar postet d. 12-08-20 kl. 15:40. Emne: Dolichopus trivialis?
Tak for tilliden

Det kræver vist en kollage mere at få især fødderne dokumenterede. Det kan nok klares i spritten ved lejlighed, og jeg kan supplere med detaljer ved registreringen.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator