Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
27. oktober 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Sten og fossiler -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Martin Pedersen
Spørgsmål ang. et muligt stenalderredskab. (Læst 285 gange) Postet d. 12-08-20 kl. 23:03
Hej. Jeg er ny herinde og vil så gerne dele mine fund med andre som har samme interesse som jeg selv i at finde fossiler/forsteninger og ting fra stenalderen som jeg ikke aner hvad jeg skal kalde. Jeg har heller ingen indtil videre. Eller har jeg? Jeg vil høre jer ad om det her er noget eller om det bare er en ganske almindelig sten?

Spørgsmål ang. et muligt stenalderredskab. (Hej. Jeg er ny herinde og vil så gerne dele mine fund med andre som har samme interesse som jeg selv)
Martin Pedersen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Lis Ravnsted-Larsen

Svaraktivitet:

(11)
#1 Svar postet d. 13-08-20 kl. 08:22. Emne: Spørgsmål ang. et muligt stenalderredskab.
Hej Martin. Velkommen til Fugle og Natur. Jeg er ikke arkæolog, men i min barndom så min familie meget på "oldsager". Jeg vil gætte på at din sten er en såkaldt flække fra ældre stenalder. - se linket HER

- men måske har andre et bud. Du har mulighed for at lægge flere billeder op, hvis du vælger at bruge "kommentar". Det kunne være rart at se, hvordan stenen ser ud på den anden side, og også gerne lidt om størrelsen. Mvh Lis

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Martin Pedersen
#2 Kommentar postet d. 13-08-20 kl. 22:38. Emne: Spørgsmål ang. et muligt stenalderredskab.
Den er helt glat og fin på bagsiden.

Spørgsmål ang. et muligt stenalderredskab. (Den er helt glat og fin på bagsiden.

)
Martin Pedersen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Martin Pedersen
#3 Kommentar postet d. 13-08-20 kl. 22:40. Emne: Spørgsmål ang. et muligt stenalderredskab.
Den måler 8 x 2.5 cm.

Besvar | Kommentér

Lis Ravnsted-Larsen

Svaraktivitet:

(11)
#4 Svar postet d. 14-08-20 kl. 07:41. Emne: Spørgsmål ang. et muligt stenalderredskab.
Jeg tror det er en flække. Hvis der er et museum i nærheden af dig, hvor der er ansat en arkæolog, kunne det være en ide at spørge vedkommende. Mvh Lis

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator