Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
29. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Karplanter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Louise Damgaard
Hvilken græs (Læst 160 gange) Postet d. 13-08-20 kl. 13:48
Hvilken er græs er dette? Den vokser i skov på morbund/muld i egekrat. Den har stærkt rødbedefarvede næsten sorte skedelukker og hår på kanten af skedelukke. Blade er under 1 cm brede. Der var ingen synlige aks.

Hvilken græs (Hvilken er græs er dette? Den vokser i skov på morbund/muld i egekrat. Den har stærkt rødbedefarvede)
Louise Damgaard har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Carlos Hernandez Garrido
#1 Kommentar postet d. 13-08-20 kl. 14:32. Emne: Hvilken græs
Der er ikke meget at gå ud fra. Ønskeligt: Hvor i landet, Nærbillede af skedelukke, rod, stod den i tuer, osv. Jeg tør ikke engang gætte på Skov-Rørhvene.

mvh. Carlos

Besvar | Kommentér

Henrik Tranberg
#2 Kommentar postet d. 13-08-20 kl. 16:05. Emne: Hvilken græs
enig med Carlos: vi får simpelthen for lidt!

Besvar | Kommentér

Louise Damgaard
#3 Kommentar postet d. 14-08-20 kl. 09:32. Emne: Hvilken græs
Ja det ved jeg, men jeg kunne kun få lov til at lægge ét billede op. Der kommer et nærbillede her.

Den vokser i en løs tue synes. Fundet i Boller Krat ved Viborg.

Hvilken græs (Ja det ved jeg, men jeg kunne kun få lov til at lægge ét billede op. Der kommer et nærbillede her.
)
Louise Damgaard har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Louise Damgaard
#4 Kommentar postet d. 14-08-20 kl. 09:36. Emne: Hvilken græs
Når jeg google Skov-rørhvene ligner aksene ikke dem jeg så - stråene var måske en halv meter lange - men så heller ikke meget mere end det.

Besvar | Kommentér

Lis Ravnsted-Larsen
#5 Kommentar postet d. 14-08-20 kl. 10:05. Emne: Hvilken græs
Hej Louise. Du kan lægge flere billeder op, når du laver et opslag, ved at bruge funktionen "kommenter".

Jeg har desværre ikke nogen bud på din græs. Mvh Lis

Besvar | Kommentér

Jens Christian Schou

Svaraktivitet:

(3464)
#6 Svar postet d. 14-08-20 kl. 10:29. Emne: Hvilken græs
Det bliver gætteri med så få oplysninger. Blåtop har hår ved skedelukket og passer med biotopen.

Besvar | Kommentér

Louise Damgaard
#7 Kommentar postet d. 14-08-20 kl. 12:46. Emne: Hvilken græs
Det er heller ingen blåtop. Øv jeg skulle have taget flere billeder. Jeg var bare sikker på at den meget rådbede farvede bladbasis måtte være et sikkert kendetegn på et eller andet.

Besvar | Kommentér

Jens Christian Schou
#8 Kommentar postet d. 14-08-20 kl. 13:19. Emne: Hvilken græs
Græsser kan bestemmes uden blomst, men det kræver, at man kan se de vegetative karakterer godt.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator