Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
25. februar 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Sommerfugle og lepidopterologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Glenna Andersen
Hvilken Bredpande med hvide pletter på vingerne ? (Læst 122 gange) Postet d. 14-08-20 kl. 00:58
Jeg mødte denne Bredpande ved Brunkulslejerne ved Herning igår.

Jeg kan ikke huske at jeg har set den med disse hvide felter på vingerne før og jeg kan ikke finde den i min bog.

Kan nogen mon hjælpe ?

På forhånd TAK

Hvilken Bredpande med hvide pletter på vingerne ? (Jeg mødte denne Bredpande ved Brunkulslejerne ved Herning igår.
Jeg kan ikke huske at jeg har set d)
Foto: Glenna Andersen
Klik på billedet for original størrelse (800 x 599)
Besvar | Kommentér

Klaus Hermansen

Svaraktivitet:

(9595)
#1 Svar postet d. 14-08-20 kl. 06:31. Emne: Hvilken Bredpande med hvide pletter på vingerne ?
De hvide pletter er nok fejl/slitage - det er en en hun af sikkert Stregbredpande - alternativt er det hun af Skråstregbredpande - skal afgøres fra undersiden af bagvige/følhorn.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Klaus Hermansen

Svaraktivitet:

(9595)
#2 Svar postet d. 14-08-20 kl. 06:34. Emne: Hvilken Bredpande med hvide pletter på vingerne ?
De hvide pletter er nok fejl/slitage - det er en hun af sikkert Stregbredpande - alternativt er det hun af Skråstregbredpande - skal afgøres fra undersiden af bagvinge/følehorn.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Jeppe Lyngsø

Svaraktivitet:

(538)
#3 Svar postet d. 14-08-20 kl. 08:59. Emne: Hvilken Bredpande med hvide pletter på vingerne ?
Jeg tror også det hvide er en aberration og mener helt sikkert denne er stregbredpande.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Glenna Andersen
#4 Kommentar postet d. 14-08-20 kl. 22:58. Emne: Hvilken Bredpande med hvide pletter på vingerne ?
Mange Tak begge to. Så var der en årsag til at jeg ikke kunne finde den

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator