Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
24. november 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Torben Breckling
Tørke og svampe..... (Læst 251 gange) Postet d. 16-08-20 kl. 01:22
Det er varmt derude i felten. Meget varmt! På Fanø, hvor jeg bor, har vi ingen skove, som sådan, men plantager. Fyr og gran er mest dominerende men ind i mellem, ses også bøg, birk, eg m.v.. Skovbunden er sandjord.

De svampe jeg har set over de sidste par uger, er mere eller mindre tørret ind og fremstår som mumier. Trist syn. Når jeg læser på andre svampesider, eks. “ Svampeliv”, bugner de danske skove tilsyneladende med alverdens gode spisesvampe.

Jeg er skuffet, enddog vrissen. Er der nogen der har en mindre trist forklaring på problemstillingen? Eller har jeg selv fundet forklaringen, -ovenstående.

Buk & Pluk.

Torben.

Tørke og svampe..... (Det er varmt derude i felten. Meget varmt! På Fanø, hvor jeg bor, har vi ingen skove, som sådan, men)
Foto: Torben Breckling
Besvar | Kommentér

Henrik Tranberg

Svaraktivitet:

(1863)
#1 Svar postet d. 17-08-20 kl. 12:05. Emne: Tørke og svampe.....
du må antages selv at have fundet forklaringen - ikke mindst ud fra de senere års årsrapporter fra svampeforeningens lokalafdelinger i Svampe

Nordjylland fortsætter tilsyneladende med at have den vådeste sommer (som sidste år) - se bare de mange vokshatte, som Per Taudal allerede har boltret sig i på hyggetråden her på F&N!

på Fyn har jeg af vokshatte hidtil kun set Tørvemos-Vokshat - så hvis jeg var dig, ville jeg lige nu koncentrere mig om de fanøske moser!

buk & suk, Henrik

PS

på DBF Fynskredsens tur til Fanø sidste år på denne tid så vi trods alt Sand-Stinksvamp - om end lettere mumificeret

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator