Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
31. maj 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Flemming Larsen
Grågrøn skørhat (Læst 602 gange) Postet d. 25-07-08 kl. 22:50
Jeg har lidt problemer med denne skørhat. Den kan minde lidt om Græsgrøn skørhat - men der var ikke birk i nærheden. Voksestedet er bøgeskov på tungt lerjord i Fløjstrup Skov. På samme lokalitet er tidligere fundet diverse koralsvampe, Guldrørhat, Djævle-rørhat og andre spændende ting.

Jeg tænker at det måske kunne være Grågrøn skørhat (Russula pseudoaeruginea).

Er der nogen der har et bedre bud?Kendetegn: Mild smag, hat 7-8 cm,grålig grøn med rustfarvede pletter, lameller creme.

Grågrøn skørhat (Jeg har lidt problemer med denne skørhat. Den kan minde lidt om Græsgrøn skørhat - men der var ikke )
Flemming Larsen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Torbjørn Lindhardt
#1 Kommentar postet d. 25-07-08 kl. 23:43. Emne: Grågrøn skørhat
Hej Flemming

Gruppen er meget vanskelig, og de to nærtstående R. pseudoaeruginea og R. stenotricha bliver adskildt på hathudskarakterer. Jeg ved ikke om Jan kan checke den. Det er vist stort set kun ham og Henning Knudsen, der kender den.

mvh

Torbjørn

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator