Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
27. september 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Torben Fensmark
En sanger - men hvilken (Læst 276 gange) Postet d. 17-08-20 kl. 14:36
Hej igen. Jeg har fotograferet en sanger ved Årslev Engsø (Nord-siden). Men min fuglebog har ingen sangere med lyse kinder og brun kalot

Det er jo nok en ungfugl, der snyder mig. Men kan I hjælpe, så vil jeg blive glad ..... og klogere

Pft Torben

En sanger - men hvilken (Hej igen. Jeg har fotograferet en sanger ved Årslev Engsø (Nord-siden). Men min fuglebog har ingen s)
Foto: Torben Fensmark / pt. ukendt sanger
Klik på billedet for original størrelse (662 x 600)
Besvar | Kommentér

Niels J. Henriksen

Svaraktivitet:

(1657)
#1 Svar postet d. 17-08-20 kl. 15:22. Emne: En sanger - men hvilken
Det med kalotten er noget kameraet laver. Fuglens fremtoning siger havesanger, særligt næbbet.

Besvar | Kommentér

Torben Fensmark
#2 Kommentar postet d. 17-08-20 kl. 16:49. Emne: En sanger - men hvilken
Hej Henrik.

Her er et andet billede af samme fugl - kun croppet. Da jeg var gået ned i knæ, er der kommet lidt strå ind foran - derfor det støvede look

Er du stadig sikker på havesanger ?

Jeg synes ikke det lyse øjenbryn passer på havesangeren i min fuglebog - men husk jeg er ny i fugleverdenen og spørger for at blive klogere

En sanger - men hvilken (Hej Henrik.
Her er et andet billede af samme fugl - kun croppet. Da jeg var gået ned i knæ, er der )
Foto: Torben Fensmark
Klik på billedet for original størrelse (800 x 534)
Besvar | Kommentér

Niels J. Henriksen

Svaraktivitet:

(1657)
#3 Svar postet d. 17-08-20 kl. 17:09. Emne: En sanger - men hvilken
Nej, Torben, jeg er ikke sikker, derfor skrev jeg også, som jeg gjorde i første omgang, for billeder kan i den grad snyde, da lys og farve ikke altid gengiver virkeligheden. På det sidste billede, ser jeg snarere en ung kærsanger(rørsanger). Håber du har et par mere. At næbbet ser så bastant ud på første billede kan meget vel skyldes, den måde skyggerne falder på. Lad den stå åben, for der skal nok komme nogle andre og kigge på den, og de giver mig nok ret i kærsanger (rørsanger)

Besvar | Kommentér

Niels J. Henriksen

Svaraktivitet:

(1657)
#4 Svar postet d. 17-08-20 kl. 17:15. Emne: En sanger - men hvilken
FAndt denne unge kærsanger her fra Gedser - se linket HER

Besvar | Kommentér

Torben Fensmark
#5 Kommentar postet d. 17-08-20 kl. 17:15. Emne: En sanger - men hvilken
Hej Henrik, Har desværre kun disse 2 motiver af denne fugl. Jeg lader den stå åben, og da jeg ikke hørte den (og i øvrigt endnu ikke kan genkende på lyden alene) vil den nok vedblive med at være åben

Tak for din respons

Besvar | Kommentér

Niels J. Henriksen

Svaraktivitet:

(1657)
#6 Svar postet d. 17-08-20 kl. 17:19. Emne: En sanger - men hvilken
Vores indlæg kom samtidig. PRøv at kigge på den kærsanger i linket. Grunden til, at jeg skriver rørsanger i parantes, er, at særligt ungfuglen er så ens, at det ud fra et par billeder vil være meget svært at sige med sikkerhed, hvilken det er. Tror dog mest på kærsanger pga. næbbet, der ikke virker så langt som hos rørsanger.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Torben Fensmark
#7 Kommentar postet d. 17-08-20 kl. 17:22. Emne: En sanger - men hvilken
Sad netop og nærstuderede billedet i linket, og giver dig ret i, at de ligner hinanden ret meget

Derfor lukker jeg tråden og er godt tilfreds med svaret. Tak igen.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator