Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
19. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Årevingede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Niels Jæger
Endnu en hedepletvingepuppe med snyltehveps (Læst 182 gange) Postet d. 17-08-20 kl. 22:43
I forlængelse af tråden "Snyltehvepse på hedepletvinge-pupper" (- se linket HER) faldt jeg over endnu en puppe med endnu en snyltehveps.

Jeg har overhovedet ikke forstand på snyltehvepse, men kunne det være den samme som også var med som den sidste i ovennævnte tråd - altså en chalcid?

I så fald - for min forståelses skyld - drejer det sig så om den superfamilie, der hedder Chalcidoidea?

mvh Niels

Endnu en hedepletvingepuppe med snyltehveps (I forlængelse af tråden "Snyltehvepse på hedepletvinge-pupper" (https://www.fugleognatur.dk/forum/sh)
Niels Jæger har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (1100 x 984)
Besvar | Kommentér

Jonas Lutz

Svaraktivitet:

(1939)
#1 Svar postet d. 18-08-20 kl. 07:55. Emne: Endnu en hedepletvingepuppe med snyltehveps
Ja, Chalcidoidea

Simon Haarder kan måske komme lidt nærmere på underfamilie eller slægt

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Niels Jæger
#2 Kommentar postet d. 18-08-20 kl. 22:36. Emne: Endnu en hedepletvingepuppe med snyltehveps
Tak for svar igen.

Lige nu er det fint med Chalcidoidea - og et udmærket udgangspunkt for yderligere søgning.

mvh Niels

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator