Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
24. november 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Gerner Jensen
Brun Kamfluesvamp ? (Læst 205 gange) Postet d. 18-08-20 kl. 08:43
Set 13.08.20 i birkebevoksning ved Tofte Sø i Lille Vildmose. Billedmaskinen i svampedatabasen forslår Brun Kamfluesvamp, men jeg kan ikke umiddelbart finde andre billeder med skæl på hatten. Der var kun en i denne form, så jeg nænnede ikke at plukke den for at se undersiden. Lidt senere fandt jeg flere svampe, som uden tvivl var Brum Kamfluesvamp, men helt uden skæl på hatten.

Brun Kamfluesvamp ? (Set 13.08.20 i birkebevoksning ved Tofte Sø i Lille Vildmose. Billedmaskinen i svampedatabasen forsl)
Foto: gerner
Klik på billedet for original størrelse (696 x 600)
Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede

Svaraktivitet:

(3197)
#1 Svar postet d. 18-08-20 kl. 10:19. Emne: Brun Kamfluesvamp ?
Stor Kam-Fluesvamp, med flager på toppen og bælter på stokken.

Ole

Besvar | Kommentér

Henrik Tranberg

Svaraktivitet:

(1863)
#2 Svar postet d. 18-08-20 kl. 11:00. Emne: Brun Kamfluesvamp ?
holder på en let afvigende Brun Kam-Fluesvamp - ud fra biotop, hatfarve & manglende mørke tværbælter på stokken

mvh., Henrik

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Jette Anitha Hansen

Svaraktivitet:

(3572)
#3 Svar postet d. 18-08-20 kl. 12:04. Emne: Brun Kamfluesvamp ?
Tror på en tørke/varme ramt Brun kam-fluesvamp med rester af brun fællessvøb og hapitatet.

Stor kam-fluesvamp har et gråligt fællessvøb.

Vh Jette

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#4 Kommentar postet d. 18-08-20 kl. 13:48. Emne: Brun Kamfluesvamp ?
OK, tak skal I have

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator