Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
5. december 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Sommerfugle og lepidopterologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Finn Lillethorup
Mørk måler med smalt hvidkantet mellemfelt (Læst 141 gange) Postet d. 18-08-20 kl. 12:39
Jeg fik denne måler på lys ved Skovsgård på Langeland 15/8 2020.

Jeg kan ikke lige få den til at matche noget i bøgerne - men den er også lidt ulden, og billedet savner skarphed.

Så jeg vil gerne bede om lidt hjælp til at få et navn på?

På forhånd tak

Finn Lillethorup

Mørk måler med smalt hvidkantet mellemfelt (Jeg fik denne måler på lys ved Skovsgård på Langeland 15/8 2020.
Jeg kan ikke lige få den til at ma)
Finn Lillethorup har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 533)
Besvar | Kommentér

Karsten Schnack

Svaraktivitet:

(5250)
#1 Svar postet d. 18-08-20 kl. 13:35. Emne: Mørk måler med smalt hvidkantet mellemfelt
Kik på strandrødtopmåler, Perizoma bifaciata

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Finn Lillethorup
#2 Kommentar postet d. 18-08-20 kl. 15:01. Emne: Mørk måler med smalt hvidkantet mellemfelt
Hej Karsten

Tak for dit svar.

Jeg var en tur omkring den - også fordi lokaliteten kunne passe godt med et strandoverdrev på Langeland - men jeg var ikke sikker.

Jeg vil indberette den - den er fanget ifbm en bioblitz på Skovsgård, så den er fin at få med på listen.

Tak for hjælpen.

/Finn

Besvar | Kommentér

Per Adel
#3 Kommentar postet d. 19-08-20 kl. 00:39. Emne: Mørk måler med smalt hvidkantet mellemfelt
Hej Finn. Bestemt et godt dyr at få med. Jeg møder den meeeeget sjældent.

Mvh Per

Besvar | Kommentér

Finn Lillethorup
#4 Kommentar postet d. 20-08-20 kl. 12:38. Emne: Mørk måler med smalt hvidkantet mellemfelt
Hej Per

Jeg troede heller ikke på at det var den, da jeg sad med bøgerne - derfor lige et tjek her på siden.

Jeg ærgrer mig over, at jeg ikke var mere opmærksom på den, da den sad på lagnet, så jeg kunne have taget et ordentligt billede af den - men sådan går det jo, når man ikke har helt styr på, hvad der flyver rundt om ørerne på en

/Finn

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator