Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
27. oktober 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Karplanter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Lone Kjelstrup
Er dette Vellugtende eller Almindelig Agermåne ? (Læst 166 gange) Postet d. 19-08-20 kl. 23:16
Set i dag i Klosterskov (Køge Kommune)

Jeg har ikke tidligere (er kommet der jævnligt i 30 år) set Agermåne i skoven.

Nu er der dukket en lille bestand op i kanten mellem en skovvej og en to år gammel rydning.

Er dette Vellugtende eller Almindelig Agermåne ? (Set i dag i Klosterskov (Køge Kommune)

Jeg har ikke tidligere (er kommet der jævnligt i 30 år) se)
Lone Kjelstrup har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

gunnar birkelund

Svaraktivitet:

(1640)
#1 Svar postet d. 19-08-20 kl. 23:55. Emne: Er dette Vellugtende eller Almindelig Agermåne ?
Hvis børsterne på frugterne er både frem og tilbagerettede er det tegn på Vellugtende A.

Her ser det ikke ud til at der er tilbagerettede børster, derfor er det Almindelig Agermåne.

vh Gunnar

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Henrik Tranberg

Svaraktivitet:

(3351)
#2 Svar postet d. 19-08-20 kl. 23:58. Emne: Er dette Vellugtende eller Almindelig Agermåne ?
formentlig Alm. Agermåne, idet frugternes nedre børster ikke synes tilbagebøjede

fotomaterialet kan dog næppe betegnes prangende ...

mvh., Henrik

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Lone Kjelstrup
#3 Kommentar postet d. 20-08-20 kl. 09:36. Emne: Er dette Vellugtende eller Almindelig Agermåne ?
Jeg havde kun telefonen med, derfor dårligt billede.

Jeg tager kameraet med, næste gang jeg går derud.

Besvar | Kommentér

Jens Christian Schou

Svaraktivitet:

(3464)
#4 Svar postet d. 20-08-20 kl. 13:54. Emne: Er dette Vellugtende eller Almindelig Agermåne ?
og se efter om der er små gullige kirtler på bladundersiderne - mellem hårene.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Lone Kjelstrup
#5 Kommentar postet d. 21-08-20 kl. 22:12. Emne: Er dette Vellugtende eller Almindelig Agermåne ?
Jeg har været i skoven i dag.

Ingen kirtler bag på bladene, og ingen bagudrettede børster - kun strittende ud til siden og opad.

Jeg indrapportere som Alm. Agermåne

Besvar | Kommentér

Jens Christian Schou

Svaraktivitet:

(3464)
#6 Svar postet d. 22-08-20 kl. 12:30. Emne: Er dette Vellugtende eller Almindelig Agermåne ?
fint

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator