Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
26. september 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Græshopper -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Susanne Nielsen
Egegræshoppe? (Læst 301 gange) Postet d. 20-08-20 kl. 14:57
Fandt denne på indenfor på lukket altan 9/8 i Søhus og mener det kan være en egegræshoppe? Den var ca. 1 cm og med meget lange følehorn. Jeg blev noget forbavset over en græshoppe på 3. sal og mente først, at den måtte være kommet ind med noget plantemateriale hentet ved Røjle Klint til bestemmelse. Men fandt så en lignende i min beskedne insektbog. Og jeg har faktisk udsigt til trækroner - bl.a. egetræer. Og kunne jeg måske få svar på et tillægsspørgsmål, for jeg har egentlig aldrig tænkt den tanke, at der kunne leve græshopper i trækronerne?! Altså: Lever egegræshopper i trækronerne? Altså, som i bliver deroppe og kommer ikke ned..?

Mvh. Susanne

Egegræshoppe? (Fandt denne på indenfor på lukket altan 9/8 i Søhus og mener det kan være en egegræshoppe? Den var c)
Susanne Nielsen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Hjalte Kjærby

Svaraktivitet:

(1510)
#1 Svar postet d. 20-08-20 kl. 15:06. Emne: Egegræshoppe?
Det er ganske rigtig en Egegræshoppe. Arten er en god flyver og tiltrækkes endda af lys, hvilket nok er derfor den er havnet indendørs. Og ja, den lever højt til vejrs i træer, hvilket egentlig ikke er usædvanligt for løvgræshopper.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Susanne Nielsen
#2 Kommentar postet d. 20-08-20 kl. 15:32. Emne: Egegræshoppe?
Tak for svaret! Jeg er af og til stødt på Stor Grøn Løvgræshoppe, men altid på siv eller høje planter i græsvegetation, altså nede ved jorden... Så det var ikke rigtig gået op for mig at der rent faktisk også var græshopper i træerne! Hvor forbløffende! Tak!

Mvh. Susanne

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator