Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
23. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Tovingede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Kim Hansen
Sen Ornamentsvirreflue? (Læst 109 gange) Postet d. 20-08-20 kl. 19:17
Så denne i dag ved i sti i Viborg siddende på gyvel. Jeg er kommet frem til at det er en Sen Ornamentsvirrefluer, hun.

- membranen på bagkroppens underside mellem tergitterne og sternitterne ser ikke ud til at være sort og ikke gul, hvilket udelukker Gul Ornamentsvirreflue

- Størrrelsen af pletten på vingen indikerer Sen og ikke Gul

- Rødlige skinneben på bagbenene passer med Sen og udelukker Tidlig Ornamentsvirreflue

- Antennerne er for korte til at kunne være hvepsesvirreflue

- hun fordi øjene er adskilte

- Er min analyse korrekt?

Sen Ornamentsvirreflue? (Så denne i dag ved i sti i Viborg siddende på gyvel. Jeg er kommet frem til at det er en Sen Ornamen)
Kim Hansen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (689 x 600)
Besvar | Kommentér

Karsten Thomsen

Svaraktivitet:

(2709)
#1 Svar postet d. 26-08-20 kl. 22:16. Emne: Sen Ornamentsvirreflue?
Den ser ikke ud til at have flere end én gul plet på siden af brystet, og med brede, trekantede pletter på T2 må det så være en hun af Sen, X. pedissequum (iflg. Bent Haagens fotonøgle). De store vingemærker stemmer med dette.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator