Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Tovingede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Kim Hansen
Hvilket art af stankelben (Læst 220 gange) Postet d. 20-08-20 kl. 21:13
Fandt dette individ i hus i Viborg 2020-08-19. Jeg synes det ligner en art af stankelben. Dog har den vingerne samlet, hvilket er nyt for mig for stankelben? Den var ret lille ift "et alm stankelben". Kan arten bestemmes ud fra de tre billeder der følger?

Hvilket art af stankelben (Fandt dette individ i hus i Viborg 2020-08-19. Jeg synes det ligner en art af stankelben. Dog har de)
Kim Hansen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Kim Hansen
#1 Kommentar postet d. 20-08-20 kl. 21:13. Emne: Hvilket art af stankelben
Foto 2 af 3

Hvilket art af stankelben (Foto 2 af 3)
Besvar | Kommentér

Kim Hansen
#2 Kommentar postet d. 20-08-20 kl. 21:14. Emne: Hvilket art af stankelben
Foto 3 af 3

Hvilket art af stankelben (Foto 3 af 3)
Besvar | Kommentér

Walther Gritsch

Svaraktivitet:

(13636)
#3 Svar postet d. 21-08-20 kl. 13:34. Emne: Hvilket art af stankelben
Hej Kim

Den har ikke en chance ... Alt for få detaljer. Men det er en Styltemyg (Limoniidae), og et forsigtigt slag på tasken er, at det nok er en art i underfamilien Limoniinae.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Kim Hansen
#4 Kommentar postet d. 21-08-20 kl. 17:33. Emne: Hvilket art af stankelben
Hej Walther!

Haha, fair point. Jeg tænkte godt nok først på at det lignede en myg mere end et stankelben, men iNaturalist appen, mente vi mere var ude i et stankelben af en slags, så jeg blev i tvivl. Har aldrig hørt om Styltemyg eller lagt mærke til dem før. Vi siger bare det er en Limoniidae og lukke sagen der.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator