Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
31. juli 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Sommerfugle og lepidopterologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Henrik Jermiin
Mærkelig pronuba. (Læst 125 gange) Postet d. 22-08-20 kl. 15:41
Jeg tog denne pronuba-store ugle på lys 21.8. - Er det en form for skimmel, der dækker det meste af den?? - Der var intet gult at se på bagvingerne, og de så ud til at have samme melede, beige farve. Den var meget livlig og vanskelig at få billede af så det virkede ikke som om den var ved at gå til.

Mærkelig pronuba. (Jeg tog denne pronuba-store ugle på lys 21.8. - Er det en form for skimmel, der dækker det meste af )
Henrik Jermiin har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Klaus Hermansen

Svaraktivitet:

(9595)
#1 Svar postet d. 22-08-20 kl. 15:46. Emne: Mærkelig pronuba.
Jeg tror den er sldit/afgnedet og ser den som Noctua comes

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Henrik Jermiin
#2 Kommentar postet d. 22-08-20 kl. 16:12. Emne: Mærkelig pronuba.
Den var stor som en pronuba som der fandtes mange af i kassen. Men jeg ser at der også kan være støvetbeige exemplarer og det kan jo være sådan en der er afgnedet af en eller anden grund. Min store grund til undren var at der ikke sås noget gult på bagvingen under flugtforsøg. mvh HI.

Besvar | Kommentér

Jeppe Lyngsø

Svaraktivitet:

(538)
#3 Svar postet d. 22-08-20 kl. 19:38. Emne: Mærkelig pronuba.
Jeg vil også afgjort sige pronuba.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Henrik Jermiin
#4 Kommentar postet d. 22-08-20 kl. 22:11. Emne: Mærkelig pronuba.
Tak til Jer begge for svarene. Jeg hælder i samme retning som jeg gjorde i min første replik. Mvh. HI.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator