Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
3. august 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Sommerfugle og lepidopterologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Casper Carlsen
Hvilken perlemor og hvorfor? (Læst 126 gange) Postet d. 22-08-20 kl. 18:15
Hej, jeg er ny i sommerfugleverdenen og mangler desværre et godt kamera. Jeg har brug for nogle garvede sommerfuglefolk til at hjælpe mig med at identificere.

Billedet er taget 19. juli 2020 i nærheden af Tingsryd i Sverige, hvor der efter sigende skulle være moseperlemorsommerfugl, men er dette sådan én, eller er det en anden perlemorsommerfugl?

Området skulle være rigt på sphagnummmoser i følge denne gamle tråd: - se linket HER

Ved identifikation hører jeg meget gerne hvorfor, da jeg har brugt lang tid med snuden i bøger men opgivet korrekt identifikation.

På forhånd tak.

Hvilken perlemor og hvorfor? (Hej, jeg er ny i sommerfugleverdenen og mangler desværre et godt kamera. Jeg har brug for nogle garv)
Foto: Casper Carlsen
Besvar | Kommentér

Klaus Hermansen

Svaraktivitet:

(9595)
#1 Svar postet d. 22-08-20 kl. 19:04. Emne: Hvilken perlemor og hvorfor?
Det er Engperlemorsommerfugl, Brenthis ino - se linket HER

Bl.a. pletterne inderfor mit røde mærke på dit foto afgør det.

Hvilken perlemor og hvorfor? (Det er Engperlemorsommerfugl, Brenthis ino http://www.lepiforum.de/lepiwiki.pl?Brenthis_Ino

Bl.a.)
Klaus Hermansen har vedhæftet dette billede
[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Casper Carlsen
#2 Kommentar postet d. 22-08-20 kl. 19:17. Emne: Hvilken perlemor og hvorfor?
Tak, Klaus.

Det røde område, du markerede, er tydeligere på dette billede, som vist er samme art, men et andet individ.

Er det de første "cirkler" på højre og venstre side af hovedet med en "streg" igennem, og med en lille prik foran, som du genkender den på?

Jeg synes, de er svære at skelne fra hinanden, alle de perlemorsommerfugle!

Hvilken perlemor og hvorfor? (Tak, Klaus.

Det røde område, du markerede, er tydeligere på dette billede, som vist er samme art,)
Foto: Casper Carlsen
Besvar | Kommentér

Klaus Hermansen

Svaraktivitet:

(9595)
#3 Svar postet d. 22-08-20 kl. 19:21. Emne: Hvilken perlemor og hvorfor?
Ja bl.a. de cirkler ud for min plet ses tydeligt på dit andet foto

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Casper Carlsen
#4 Kommentar postet d. 22-08-20 kl. 19:34. Emne: Hvilken perlemor og hvorfor?
Tak, Klaus, den køber jeg!

Det kan være, du kan hjælpe mig med at identificere en anden perlemor inden længe også. Jeg har nogle andre billeder, hvor jeg synes, at sommerfuglen ser en smule anderledes ud. Jeg skal bare lige have fundet det bedste billede til bestemmelse. Jeg mangler gevaldigt et "rigtigt" kamera!

Tak for hjælpen og god weekend.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator