Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
31. juli 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Sommerfugle og lepidopterologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Casper Carlsen
Hjælp til et par lignende perlemor, har kun et par ringe billeder. Hvilke sommerfugle? (Læst 311 gange) Postet d. 22-08-20 kl. 20:35
Jeg beklager, hvis det viser sig at være samme art, og det er engperlemor igen, men jeg synes, at de ser lidt forskellige ud, og jeg er totalt nybegynder

Jeg lægger to billeder op, som er af forskellige individer.

Første sommerfugl: Set 19. juli i Sverige i nærheden af Tingsryd. Jeg har også billede af underside, hvis det hjælper.

Hjælp til et par lignende perlemor, har kun et par ringe billeder. Hvilke sommerfugle? (Jeg beklager, hvis det viser sig at være samme art, og det er engperlemor igen, men jeg synes, at de)
Foto: Casper Carlsen
Besvar | Kommentér

Casper Carlsen
#1 Kommentar postet d. 22-08-20 kl. 20:37. Emne: Hjælp til et par lignende perlemor, har kun et par ringe billeder. Hvilke sommerfugle?
Andet billede: 18. juli i Sverige i nærheden af Tingsryd. Jeg har også billede af underside, hvis det hjælper.

Hjælp til et par lignende perlemor, har kun et par ringe billeder. Hvilke sommerfugle? (Andet billede: 18. juli i Sverige i nærheden af Tingsryd. Jeg har også billede af underside, hvis de)
Besvar | Kommentér

Klaus Hermansen

Svaraktivitet:

(9595)
#2 Svar postet d. 22-08-20 kl. 20:37. Emne: Hjælp til et par lignende perlemor, har kun et par ringe billeder. Hvilke sommerfugle?
Ja noget skæv vinkel stadig B. ino

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Klaus Hermansen

Svaraktivitet:

(9595)
#3 Svar postet d. 22-08-20 kl. 20:39. Emne: Hjælp til et par lignende perlemor, har kun et par ringe billeder. Hvilke sommerfugle?
Andet foto er anden art har du flere fotos?

Besvar | Kommentér

Casper Carlsen
#4 Kommentar postet d. 22-08-20 kl. 20:44. Emne: Hjælp til et par lignende perlemor, har kun et par ringe billeder. Hvilke sommerfugle?
Jeg lægger et mere op udover denne.

Hjælp til et par lignende perlemor, har kun et par ringe billeder. Hvilke sommerfugle? (Jeg lægger et mere op udover denne.)
Besvar | Kommentér

Casper Carlsen
#5 Kommentar postet d. 22-08-20 kl. 20:45. Emne: Hjælp til et par lignende perlemor, har kun et par ringe billeder. Hvilke sommerfugle?
Her er et mere, jeg ved ikke, om det hjælper.

Hjælp til et par lignende perlemor, har kun et par ringe billeder. Hvilke sommerfugle? (Her er et mere, jeg ved ikke, om det hjælper.)
Besvar | Kommentér

Klaus Hermansen

Svaraktivitet:

(9595)
#6 Svar postet d. 22-08-20 kl. 20:48. Emne: Hjælp til et par lignende perlemor, har kun et par ringe billeder. Hvilke sommerfugle?
Undersiden viser Brunlig Perlemorsommerfugl

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Casper Carlsen
#7 Kommentar postet d. 22-08-20 kl. 20:59. Emne: Hjælp til et par lignende perlemor, har kun et par ringe billeder. Hvilke sommerfugle?
Det tror jeg, du har ret i. Det havde jeg aldrig selv fundet ud af, så tak for det.

Du virker som en garvet mand, Klaus, der måske vil dele ud af din viden. Lever alle disse X-perlemorsommerfugle, som ligner hinanden så meget, i de samme områder (kalder man det flora??)? Jeg har fået indtryk af, at moseperlemorsommerfugl skulle være ret unik, men er den lige så sjælden eller almindelig som engperlemor og brunlig perlemor? Hvor sjældne eller almindelige er disse sommerfugle i grunden?

Besvar | Kommentér

Klaus Hermansen

Svaraktivitet:

(9595)
#8 Svar postet d. 22-08-20 kl. 21:16. Emne: Hjælp til et par lignende perlemor, har kun et par ringe billeder. Hvilke sommerfugle?
I Sverige finder man Engperlemosommerfugl, Brunlig Perlemorsommerfugl og Rødlig Perlemorsommerfugl næsten alle vegne langs veje og i skove. Moseperlemorsommerfugl er som du selv er inde på temmelig lokal. Er der gode moselokaliteter findes de også på blomster tæt på moserne fx i skove.

Besvar | Kommentér

Casper Carlsen
#9 Kommentar postet d. 22-08-20 kl. 21:24. Emne: Hjælp til et par lignende perlemor, har kun et par ringe billeder. Hvilke sommerfugle?
Jeg må på jagt efter moseperlemoren næste gang, jeg er i ødegården i Sverige så

Mange tak for at øse ud af din viden og hjælp til identifikation. Det er kanon, når man er ny i det.

Rigtig god weekend!

Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator