Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
31. juli 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Sommerfugle og lepidopterologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Brian Willum Petersen
Hvilken hvid og orange tornet larve? (Læst 116 gange) Postet d. 22-08-20 kl. 23:08
Jeg synes måske at jeg har set den før, men jeg har forsøgt at kigge takvinger, en del ugler og andet igennem uden at finde noget der ligner helt. Den er fundet på nælde i Lekkende Dyrehave d. 15. august:

Mvh Brian.

Hvilken hvid og orange tornet larve? (Jeg synes måske at jeg har set den før, men jeg har forsøgt at kigge takvinger, en del ugler og ande)
Foto: Brian Willum Petersen
Klik på billedet for original størrelse (817 x 573)
Besvar | Kommentér

Brian Willum Petersen
#1 Kommentar postet d. 22-08-20 kl. 23:08. Emne: Hvilken hvid og orange tornet larve?
Mere:

Hvilken hvid og orange tornet larve? (Mere:)
Klik på billedet for original størrelse (778 x 586)
Besvar | Kommentér

Brian Willum Petersen
#2 Kommentar postet d. 22-08-20 kl. 23:09. Emne: Hvilken hvid og orange tornet larve?
Lidt efter blev der fundet en lille én på nælde som jeg mistænker for at være samme art?

Mvh Brian.

Hvilken hvid og orange tornet larve? (Lidt efter blev der fundet en lille én på nælde som jeg mistænker for at være samme art?

Mvh Bria)
Klik på billedet for original størrelse (798 x 600)
Besvar | Kommentér

Kjeld Brem

Svaraktivitet:

(9282)
#3 Svar postet d. 22-08-20 kl. 23:21. Emne: Hvilken hvid og orange tornet larve?
Det er samme art, i forsk. farveformer - måske ift størrelse. Det er "Det hvide C" - Polygonia c-album

Hilsen Kjeld

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Brian Willum Petersen
#4 Kommentar postet d. 22-08-20 kl. 23:27. Emne: Hvilken hvid og orange tornet larve?
Dér var den, den må jeg have scrollet forbi i søgningen blandt takvinger. Tak for hjælpen, Kjeld.

Mvh Brian.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator