Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
29. november 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Per Schaap
Gylp fra isfugl (Læst 307 gange) Postet d. 22-08-20 kl. 23:34
Jeg har fulgt et isfuglepar det meste af sommeren. De er nu midtvejs i rugningen på 3. kuld. Hannen gylpede en klump i åen fra sin siddepind. Den adfærd har jeg ikke set tidligere. Hvad er det?

Gylp fra isfugl (Jeg har fulgt et isfuglepar det meste af sommeren. De er nu midtvejs i rugningen på 3. kuld. Hannen )
Per Schaap har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

verner Frandsen

Svaraktivitet:

(514)
#1 Svar postet d. 23-08-20 kl. 09:34. Emne: Gylp fra isfugl
Meget flot foto. Det er ufordøjelige rester af føden, formentlig især fiskebensrester. Når gylpet bliver ældre og tørret ud, bliver det næsten helt hvidt og smuldrende. Man skal være heldig for at finde det.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Per Schaap
#2 Kommentar postet d. 23-08-20 kl. 10:02. Emne: Gylp fra isfugl
Tak Verner både for svar og roserne. Jeg tænkte nok at det drejede sig om ufordøjelige foderdele.

Besvar | Kommentér

Anton Markvard

Svaraktivitet:

(103)
#3 Svar postet d. 23-08-20 kl. 13:36. Emne: Gylp fra isfugl
Hold da op! Sikke et fantastisk billede! Tillykke!

Hilsen Anton

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator