Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
7. december 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Insekter og entomologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Dorte Østergård
insekter på terrassen (Læst 240 gange) Postet d. 23-08-20 kl. 14:14
Hej.

Jeg har en masse af disse insekter på min træterrasse. Kan I sige hvad det er? Jeg har prøvet at google dem og det er MULIGVIS Harlekinmariehøne larver. Hvis det er det har jeg læst de skal bekæmpes. Jeg vil gerne af med dem hvad kan jeg gøre? De er gule på oversiden. Jeg har flere billeder.

insekter på terrassen (Hej.
Jeg har en masse af disse insekter på min træterrasse. Kan I sige hvad det er? Jeg har prøvet )
Dorte Østergård har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (766 x 1020)
Besvar | Kommentér

Lars Thomas

Svaraktivitet:

(362)
#1 Svar postet d. 23-08-20 kl. 15:36. Emne: insekter på terrassen
Ja, det er harlekinmariehønelarver, og hvorfor vil du af med dem, eller bekæmpe dem?

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Stig Madsen
#2 Kommentar postet d. 23-08-20 kl. 16:11. Emne: insekter på terrassen
Det løb er kørt. Harlekinen er kommet for at blive, så vi kan blot læne os tilbage og glæde os over de små rovdyr

Besvar | Kommentér

Dorte Østergård
#3 Kommentar postet d. 23-08-20 kl. 16:12. Emne: insekter på terrassen
Jeg læste at det var en invasiv art som skulle bekæmpes. Er importeret for at bekæmpe skadedyr i drivhuse. Og at de angriber vores egne mariehøns. De er desuden ekstremt ubehagelige at leve sammen med. Jeg har fået nogle store stik/ eller bid imens jeg sov for åbent vindue. Og det ligner ikke myggestik. Kan jeg gøre noget så de fortrækker fra min terrasse uden at de er gift? Hvis de altså ikke skal bekæmpes??

Besvar | Kommentér

Dorte Østergård
#4 Kommentar postet d. 23-08-20 kl. 16:20. Emne: insekter på terrassen
Okay. Men tak for hurtigt svar 👍

Besvar | Kommentér

Jens Larsen
#5 Kommentar postet d. 24-08-20 kl. 10:45. Emne: insekter på terrassen
Årstiden taget i betragtning, burde de snart forsvinde af sig selv.

Jens

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator