Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. september 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Sommerfugle og lepidopterologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

NAT REINIKKA
Gul sværmer, et vissen blad (Læst 176 gange) Postet d. 25-08-20 kl. 19:19
Min søster var her til aften i Svendborg Vest) ude og gå for mor da hun i et busskur så et smukt vissen blad.

MEN da hun ville samle det op kravlede Han kærligt op på hendes finger og fik en gratis fragttur. Jeg skriver han fordi str nok indikerer at det er en han. Jeg har kigget rundt i de andre tråde, men har ikke kunnet finde een der ser ud til at matche... Undskyld hvis den allerede er her i forummet! Men han var herlig og rolig som det kan ses på billederne!

Jeg har flere billeder fra flere vinkler af ham. Han fløj ikke længere væk end han satte sig i en paradisæble ude til vejen!

Gul sværmer, et vissen blad (Min søster var her til aften i Svendborg Vest) ude og gå for mor da hun i et busskur så et smukt vis)
Foto: Sværmer i Svendborg
Klik på billedet for original størrelse (800 x 343)
Besvar | Kommentér

Jens Lund Hansen

Svaraktivitet:

(118)
#1 Svar postet d. 25-08-20 kl. 19:32. Emne: Gul sværmer, et vissen blad
Det er en Tandmåler, en efterårsart. Prøv at se her

- se linket HER

Mvh. Jens

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Tom Nygaard Kristensen

Svaraktivitet:

(992)
#2 Svar postet d. 26-08-20 kl. 17:44. Emne: Gul sværmer, et vissen blad
Ja, Ennomos autumnaria, Stor Tandmåler på FogN - i Danmarks Sommerfugle af Top-Jensen & Fibiger 2009 er det Stor Efterårstakmåler.

Besvar | Kommentér

NAT REINIKKA
#3 Kommentar postet d. 26-08-20 kl. 18:48. Emne: Gul sværmer, et vissen blad
1000 tak for det Jens! :D

Vi har aldrig set sådan een før, så vi var meget benovet over den!

Gul sværmer, et vissen blad (1000 tak for det Jens! :D
Vi har aldrig set sådan een før, så vi var meget benovet over den!)
NAT REINIKKA har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 343)
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator