Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
7. december 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Insekter og entomologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Claus Grahndin
Netvinge - Nothochrysa capitata ? (Læst 176 gange) Postet d. 26-08-20 kl. 15:38
Sad under terrasselampen, Gedser den 16. august just over midnat.

Om den er skadet på bagkroppen, eller det er svamp eller lign. ved jeg ikke.

Større end Almindelig guldøje.

Netvinge - Nothochrysa capitata ? (Sad under terrasselampen, Gedser den 16. august just over midnat.
Om den er skadet på bagkroppen, e)
Claus Grahndin har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 491)
Besvar | Kommentér

Walther Gritsch

Svaraktivitet:

(319)
#1 Svar postet d. 27-08-20 kl. 13:30. Emne: Netvinge - Nothochrysa capitata ?
Hej Claus

Ja, det er den. Sjovt nok er der på side 147 i Ole Foghs Danmarks Netvinger et billede af en Nothochrysa capitata med præcis den samme hvide udvækst som på dit billede.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Claus Grahndin
#2 Kommentar postet d. 28-08-20 kl. 10:34. Emne: Netvinge - Nothochrysa capitata ?
Hej Walther.

Først tak for bekræftelse af art.

Din bemærkning om, at den hvide udvækst også fandtes på foto af Ole Fogh, gjorde mig nysgerrig.

På internettet viste mange af billederne denne "udvækst", bl.a. på Wikipedia hvor Donald Hobern´s foto viste det i endnu højere grad. Andet steds fandt jeg mulig forklaring - om korrekt ved jeg ikke, men måske trolig eftersom så mange billeder viser det:

- se linket HER

Her står følgende som forklaring:

The white blob as you describe it is a spermatophore - a package of sperm passed from the male to the female

- se linket HER

2014-07-17 Unregistered CommenterGraham Calow

Venlig hilsen Claus.

Besvar | Kommentér

Walther Gritsch
#3 Kommentar postet d. 28-08-20 kl. 12:56. Emne: Netvinge - Nothochrysa capitata ?

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator