Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
26. november 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Torben Breckling
Gulbæltet slørhat eller Fibret flammehat? (Læst 262 gange) Postet d. 26-08-20 kl. 22:46
Denne flotte svamp fandt jeg for en del år siden. I dag er jeg i tvivl om dens navn.

1. Fibret flammehat eller...

2. Gulbæltet slørhat.

Jeg hælder mest til Gulbæltet, , eller er der en 3. Svamp?

-eller...?

Gulbæltet slørhat eller Fibret flammehat? (Denne flotte svamp fandt jeg for en del år siden. I dag er jeg i tvivl om dens navn. 
1. Fibret fla)
Foto: Torben Breckling
Besvar | Kommentér

Torben Breckling
#1 Kommentar postet d. 26-08-20 kl. 23:04. Emne: Gulbæltet slørhat eller Fibret flammehat?
...2

Gulbæltet slørhat eller Fibret flammehat? (...2)
Besvar | Kommentér

Torben Breckling
#2 Kommentar postet d. 26-08-20 kl. 23:07. Emne: Gulbæltet slørhat eller Fibret flammehat?
3...

Gulbæltet slørhat eller Fibret flammehat? (3...
)
Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede

Svaraktivitet:

(3197)
#3 Svar postet d. 27-08-20 kl. 09:28. Emne: Gulbæltet slørhat eller Fibret flammehat?
Husker du voksested og substrat?

Ole

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Torben Breckling
#4 Kommentar postet d. 27-08-20 kl. 10:22. Emne: Gulbæltet slørhat eller Fibret flammehat?
Nej. Desværre, Ole. På Fanø har vi plantager med nåletræer, mest fyr og gran. Ind i mellem løvtræer og andet småtteri.

Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede

Svaraktivitet:

(3197)
#5 Svar postet d. 27-08-20 kl. 10:38. Emne: Gulbæltet slørhat eller Fibret flammehat?
Men det ser ud til, at den vokser på jord, og så går jeg ind for Gulbæltet Slørhat. Fibret Flammehat vokser på løvtræsved.

Ole

Besvar | Kommentér

Jette Anitha Hansen

Svaraktivitet:

(3572)
#6 Svar postet d. 27-08-20 kl. 10:57. Emne: Gulbæltet slørhat eller Fibret flammehat?
Jeg var inde på svampeatlas for at se på Gulbæltet slørhat, kan se dit fund er blevet valideret og med et link til F&N - se linket HER

Vh Jette

Besvar | Kommentér

Torben Breckling
#7 Kommentar postet d. 27-08-20 kl. 11:38. Emne: Gulbæltet slørhat eller Fibret flammehat?
Tak, gamle kratlusker.

Det var da grove som jeg var nidkær den gang, Anitha. Kan jeg konkludere at “min svamp” ér Gulbæltet slørhat?

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator