Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
29. november 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Sommerfugle og lepidopterologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Evy Lindenborg
Følfodfjermøl / Platyptilia gonodactyla (Læst 168 gange) Postet d. 27-08-20 kl. 22:34
Følfodfjermøl / Platyptilia gonodactyla?

Trekanten på Samsø 22/8

Følfodfjermøl / Platyptilia gonodactyla (Følfodfjermøl / Platyptilia gonodactyla?

Trekanten på Samsø 22/8)
Foto: Evy Lindenborg
Klik på billedet for original størrelse (800 x 598)
Besvar | Kommentér

Eckard Krüger

Svaraktivitet:

(73)
#1 Svar postet d. 28-08-20 kl. 19:13. Emne: Følfodfjermøl / Platyptilia gonodactyla
Hej Evy,

Jeg tror, ​​det er Gillmeria pallidactyla (99%).

Alt ok i Virklund?

Venlig hilsen

Eckard

Besvar | Kommentér

Karsten Schnack

Svaraktivitet:

(5250)
#2 Svar postet d. 30-08-20 kl. 21:12. Emne: Følfodfjermøl / Platyptilia gonodactyla
G. pallidactyla har da ikke den mørke trekant på kanten af forvingen. Dette er enten gonodactyla eller calodactyla, og det skal nok passe, at det er gonodactyla...

Besvar | Kommentér

Evy Lindenborg
#3 Kommentar postet d. 31-08-20 kl. 19:41. Emne: Følfodfjermøl / Platyptilia gonodactyla
Hej Eckard

Tak det går dejligt, dog ikke længere i Virklund, men i Træden

Jeg har her prøvet at lave en ´Darken Highlight´ og jeg kan ikke rigtig se den skal kunne ligne Gillmeria pallidactyla ?

Karsten mangler den ikke også lidt mørkt for at være en calodactyla?

Følfodfjermøl / Platyptilia gonodactyla (Hej Eckard
Tak det går dejligt, dog ikke længere i Virklund, men i Træden :-) 

Jeg har her prøve)
Foto: Evy Lindenborg
Klik på billedet for original størrelse (800 x 591)
Besvar | Kommentér

Karsten Schnack

Svaraktivitet:

(5250)
#4 Svar postet d. 31-08-20 kl. 20:31. Emne: Følfodfjermøl / Platyptilia gonodactyla
Tjah, det ved jeg snart ikke, men calodactyla har typisk lidt varmere farvetone over i det gulbrune - og så er den gennemsnitligt lidt mindre, men det kan man jo ikke bruge til så meget på et billede. Som sagt betvivler jeg egentlig ikke gonodactyla

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator