Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
25. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Karplanter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jens Christian Schou
Tjek lige de her nødder ;-) (Læst 742 gange) Postet d. 27-07-08 kl. 20:35
Ireviken, Gotland

Tjek lige de her nødder ;-) (Ireviken, Gotland)
Jens Christian Schou har vedhæftet dette billede
Kommentér

Poul Evald Hansen
#1 Kommentar postet d. 27-07-08 kl. 20:43. Emne: Tjek lige de her nødder ;-)
Jeg er ikke sikker, men det kunne være Strand-Pileurt!

Poul Evald

Kommentér

Jens Christian Schou
#2 Kommentar postet d. 27-07-08 kl. 20:50. Emne: Tjek lige de her nødder ;-)
Hej Poul

tænkte nok at overskriften kunne lokke husarerne til

men du har helt ret i din formodning. Det var et glædeligt fund for mig - har ledt efter den i Danmark i næsten 40 år nu. Den blev, kort før jeg blev født, fundet på den strand syd for Løgstør, hvor mine forældre havde sommerhus og har derfor været en ønskeplante for mig gennem årene.

Kommentér

Per Taudal Poulsen
#3 Kommentar postet d. 27-07-08 kl. 23:37. Emne: Tjek lige de her nødder ;-)
-sjovt at læse om "ønskeplanter" -gad vide, om ikke alle botanikere har en eller flere "af slagsen" ?Fra seminarietiden og Ursings Ill. flora havde Arne Jørgensen og jeg Dyndurt som mål:2-5 cm høj,M.sj og svær at finde.Kom til Voldsted gadekær 1973 og afsatte en dags tid.Vandstand lav og megen grøn græs omkring.Efter 5 min. spurgte vi hinanden, hvad det egentlig var for noget græs, vi vadede i.Svar:Dyndurt i ufattelige mængder !!!- der røg lidt af fascinationen, men 19.7.73 så vi Dyndurt !Var lærer i Sukkertoppen,Grønland:Sne-anemone.Ledte i 3 år -fik at vide, hvor den voksede, da vi var rejst hjem.Kom tilbage efter 24 år.Skulle ind i Sdr. Isortoq -udlovede en fl. rødvin til den første, der så en gul blomst.Ingeniør Erling fra Kbhn. brølede samtidig med den stod ved min fod.Herligt ! Nu 2 ønskepl og det bliver nok ikke opfyldt:Skrueaks og Knælæbe, men man har da lov at håbe.Til lykke til J.C.Schou.Mvh. Per

Kommentér

Knud N. Flensted
#4 Kommentar postet d. 13-08-09 kl. 12:09. Emne: Tjek lige de her nødder ;-)
Er den genfundet i Danmark? Eller er det et foto fra udlandet?

Kommentér

Jens Christian Schou
#5 Kommentar postet d. 13-08-09 kl. 12:13. Emne: Tjek lige de her nødder ;-)
Nej, billedet er fra Gotland som skrevet.

mvh

Jens

Kommentér

Knud N. Flensted
#6 Kommentar postet d. 13-08-09 kl. 13:29. Emne: Tjek lige de her nødder ;-)
Tak, det overså jeg, som du nok kan regne ud.

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator