Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
26. september 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Insekter og entomologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jesper Reibel
Loensia sp. (Læst 237 gange) Postet d. 29-08-20 kl. 20:35
Fra Nærum 29/8-2020. Det er vel enten L. pearmani eller variegata. I Nationalnyckeln står der, at pearmani har mørkere vinger end variegata, men det kan jo være lyset. Bliver det en sp.? 2 billeder

Loensia sp. (Fra Nærum 29/8-2020. Det er vel enten L. pearmani eller variegata. I Nationalnyckeln står der, at pe)
Foto: Jesper Reibel
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Jesper Reibel
#1 Kommentar postet d. 29-08-20 kl. 20:35. Emne: Loensia sp.
V.h.

Jesper

Loensia sp. (V.h.
Jesper)
Foto: Jesper Reibel
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Elisabeth Siegel

Svaraktivitet:

(676)
#2 Svar postet d. 29-08-20 kl. 21:37. Emne: Loensia sp.
Hej Jesper,

Øv, det er så ærgerligt at måtte give et svar, som man ved, ikke var det ønskede. Men - ja, jeg er bange for, at jeg ikke kan bidrage til nogen afklaring her. At der er tale om enten L. pearmani eller L.variegata kan vi hurtigt blive enige om. Men dér stopper den så også for mig. Vejen videre frem ville være noget med belæg og genitalier plus en person, der er kyndig udi netop den slags, og det er jeg alt andet lige ikke. Derfor kan jeg kun erklære mig enig i bestemmelsen Loensia sp., og det er selvfølgelig ikke det allersjoveste.

Vh Elisabeth

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Jesper Reibel
#3 Kommentar postet d. 29-08-20 kl. 22:24. Emne: Loensia sp.
Hej Elisabeth.

Jeg var godt klar over, at det formentlig endte der, men ville lige prøve - det kunne jo være. Det bliver sp. Tak for hjælpen.

V.h.

Jesper

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator