Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
30. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Ole Garsdal Hansen
Rørhøg og Musvåge over mose ved Rødhus? (Læst 211 gange) Postet d. 01-09-20 kl. 21:27
Jeg så disse rovfugle i dag over udholm Mose ved Rødhus. Umiddelbar troede jeg, at det var to rørhøge hanner, men hjemme ved skærmen (og efter at have set tråden om havørnen fra i dag med en rørhøge-lignende musvåge) opdagede jeg, at den ene nok i stedet er en musvåge, måske juvenil, da den mangler mørk bagkant på halen.

Først et billede af begge fugle, se et af ´fugl 1´, rørhøg hannen, og ´fugl 2´, mulige juvenil musvåge.

Ole

Rørhøg og Musvåge over mose ved Rødhus? (Jeg så disse rovfugle i dag over udholm Mose ved Rødhus. Umiddelbar troede jeg, at det var to rørhøg)
Foto: Ole Garsdal Hansen
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Ole Garsdal Hansen
#1 Kommentar postet d. 01-09-20 kl. 21:30. Emne: Rørhøg og Musvåge over mose ved Rødhus?
Her ´Fugl 1´ Rørhøg han.

Ole

Rørhøg og Musvåge over mose ved Rødhus? (Her ´Fugl 1´ Rørhøg han.

Ole)
Klik på billedet for original størrelse (800 x 599)
Besvar | Kommentér

Ole Garsdal Hansen
#2 Kommentar postet d. 01-09-20 kl. 21:32. Emne: Rørhøg og Musvåge over mose ved Rødhus?
Her ´Fugl 2´ som jeg er mere i tvivl om. Den har også en lidt sær mørk streg på tværs midt på vingen - men musvåger kommer jo i alle afskygninger.

Ole

Rørhøg og Musvåge over mose ved Rødhus? (Her ´Fugl 2´ som jeg er mere i tvivl om. Den har også en lidt sær mørk streg på tværs midt på vingen)
Klik på billedet for original størrelse (799 x 600)
Besvar | Kommentér

Palle Jensen

Svaraktivitet:

(2184)
#3 Svar postet d. 01-09-20 kl. 21:46. Emne: Rørhøg og Musvåge over mose ved Rødhus?
Begge fugle er rørhøge, se f.eks halen, den ser aldrig sådan ud på en musvåge.

Hilsen Palle

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Ole Garsdal Hansen
#4 Kommentar postet d. 01-09-20 kl. 22:07. Emne: Rørhøg og Musvåge over mose ved Rødhus?
Hej Palle

Det var jo også mit første tanke, og jeg kunne se, at halen var forkert til en musvåge - men i min fuglebog stod, at juvenile kunne mangle sort bagkant. Er forskellene mellem de to fugle så alder?

Hilsen

Ole

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator